شرایط خرید میلگرد با ال سی

خرید میلگرد- کاماپرس

خرید میلگرد از طریق ال سی (LC) با توجه به شرایط اقتصادی، گرانی بازار و مشکلات نقدینگی، یک شیوه مناسب و کارآمد محسوب می‌شود. این روش امکان خرید میلگرد به صورت اعتباری را به ویژه برای فعالان صنعت ساخت و ساز فراهم می‌کند.

به گزارش کاماپرس، در روش خرید میلگرد با ال سی، یک سند تعهد پرداخت یا اعتبار اسنادی از سوی بانک ارائه می‌شود که براساس آن بانک تعهد می‌دهد خریدار، میلگردها را طبق شرایط پیش فاکتور دریافت کند. در این گزارش، شرایط و چگونگی خرید میلگرد با ال سی بررسی شده است.

آشنایی با اعتبار اسنادی یا ال سی

اعتبارات اسنادی یا ال سی، یکی از شیوه‌های رایج پرداخت در معاملات است. این روش شامل ارائه تعهد از سوی بانک به خریدار و فروشنده مبنی بر پرداخت به موقع مبلغ خرید از سوی خریدار و تحویل کالای خریداری شده در سررسید مقرر از سوی فروشنده است. به بیان دیگر، ال سی، ابزار پرداخت وجه محصول به فروشنده به شرط ارائه اسناد در موعد مقرر است.

خرید میلگرد با ال سی- کاماپرس

مزایای خرید میلگرد با ال سی

اطمینان از کیفیت میلگرد: یکی از مواردی که موجب نگرانی مشتری در خرید میلگرد یا دیگر آهن‌آلات می‌شود، عدم اطمینان از کمیت و استاندارد میلگرد خریداری شده است. در خرید میلگرد با اعتبار اسنادی، مشتری اطمینان حاصل می‌کند که محصول مورد نظر مطابق با شرایط مذکور در پیش فاکتور یا همان متن اعتبار اسنادی به دستش می‌رسد.

راز آسمان پایتخت

اطمینان از دریافت وجه: مهم‌ترین دغدغه فروشندگان در فروش به روش‌های اعتباری و اقساطی، دریافت وجه معامله در موعد مقرر است. در روش خرید میلگرد با ال سی، وجه اعتبار در تعهد بانک بوده و خیال فروشنده از این بابت آسوده است.

سایر مزایا: از دیگر مزایای خرید میلگرد با اعتبار اسنادی می‌توان به مواردی همچون قابلیت کنترل مدارک و اطمینان از صحت آن‌ها، کنترل اسناد و مدارک درباره کیفیت، مقدار و مشخصات فنی کالا با درخواست خریدار توسط بانک عامل، قابلیت کنترل تاریخ حمل و تحویل نهایی کالا و همچنین بازرسی کالا از نظر کمیت و کیفیت طبق پیش فاکتور توسط شرکت مورد تایید بانک مرکزی اشاره کرد.

مراحل خرید میلگرد با ال سی

دریافت پیش فاکتور: نخستین گام برای خرید میلگرد با ال سی، ارسال درخواست کتبی برای خرید به همراه ذکر مدت زمان و دریافت تاییدیه از سوی شرکت مورد نظر است.

ارائه پیش فاکتور به بانک و گشایش اعتبار: در این مرحله، خریدار باید پیش فاکتور تایید شده را به بانک عامل ارائه دهد و پس از مکاتبه با بانک عامل، یک اعتبار ال سی با ملبغ مندرج در پیش فاکتور باز کند. در این مرحله، بانک عامل باید متن گشایش اعتبار را برای شرکت فروشنده ارسال کند.

بازرسی کالا: پس از آن، یکی از شرکتهای مورد تایید بانک مرکزی، کمیت و کیفیت کالاهای موردنظر را بررسی می­کند و با شرایط پیش فاکتور تطبیق می‌دهد.

ارسال بار: پس از تایید تطابق کالا با پیش فاکتور، فروشنده اقدام به ارسال کالا برای خریدار کرده و در نهایت بانک طرف فروشنده، مدارک موردنیاز را برای بانک طرف خریدار ارسال می‌کند.

خرید میلگرد با ال سی- کاماپرس

خرید میلگرد با دیگر روش‌های اعتباری

از دیگر روش‌های خرید اعتباری میلگرد به جز ال سی می‌توان به خرید چکی و خرید با ضمانت نامه بانکی اشاره کرد. این دو روش در ادامه توضیح داده شده است.

خرید میلگرد با چک: خرید میلگرد با چک، از دیگر روش‌های خرید اعتباری است که در مقایسه با خرید با ال سی دارای مزایا و معایبی است. به عنوان مثال، این روش در زمان کوتاه‌تری انجام می­شود و نیازمند طی مراحل اداری کمتری است، اما خرید مطمئن با چک نیازمند رعایت الزامات و جزئیاتی است که باید به دقت رعایت شود.

خرید میلگرد با ضمانت‌نامه بانکی: خرید میلگرد با ضمانت‌نامه بانکی دقیقا مشابه خرید میلگرد با ال سی است. در این روش نیز خریدار باید اقدام به دریافت پیش فاکتور، ارائه به بانک و دریافت مهر و امضا و تایید آن کند. پس از آن، بانک ضمانت‌نامه را دریافت کرده و مراحل خرید را انجام می‌دهد.

خرید میلگرد با ال سی- کاماپرس

خرید اعتباری آهن و میلگرد از «آیرومارت»

شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا با برند تجاری آیرومارت، بیش از سه دهه است که در بازار آهن آلات فعالیت دارد و با بهره‌مندی از توان فنی و نیروی متخصص و باتجربه، در راستای تامین نیازهای مشتریان در بازار فولاد تلاش می‌کند. این مجموعه با به کارگیری جدیدترین روش‌های اقتصادی و تجهیزات پیشرفته و نیز با برخورداری از زیرساخت‌های لازم شامل انباری به مساحت دهه هزار متر مربع در شورآباد تهران، به ارائه خدمت در زمینه‌های متعددی همچون تامین انواع مقاطع فولادی، محصولات فلزی، مشاوره فنی، بازرگانی و بازاریابی و همچنین آموزش نیروی انسانی می‌پردازد.

آیرومارت امکان خرید میلگرد با هر سه روش چک، ال سی و ضمانت‌نامه بانکی را برای مشتریان خود فراهم کرده است. متقاضیان برای خرید اعتباری آهن و میلگرد می‌توانند به وبسایت آیرومارت به آدرس Iromart.com مراجعه کنند و در صورت نیاز به مشاوره فنی، از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشند.

انتهای پیام

مرتبط با : آیرومارت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز