شاخص کل بورس افزایشی شد؛ تازه واردهای بورس هوشیار باشند!

با شروع عرضه اولیه فجهان و کیمیا تک، شاخص کل بورس هم افزایشی شد و با رشد 2 هزار و 949 واحدی، در محدوده یک میلیون و 526 هزار و 9 واحد قرار گرفت. شاخص هم وزن نیز با افزایش 748 واحدی، به 466 هزار و 96 واحد رسید. در آخرین روز کاری این هفته بازار بورس، 2 میلیون و 927 هزار معامله به ارزش 276 هزار و 266 میلیارد ریال انجام شد. سهام «شستا» و «کچاد» بیشترین تاثیر را در شاخص کل امروز بازار بورس داشتند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با توجه به شرایط مساعد این روزهای بازار بورس و عرضه اولیه‌ سهام‌های مختلف، خیلی از مردم جذب این بازار می‌شوند. چون شنیده‌اند که عرضه اولیه سود زیادی دارد یا در حال حاضر هر فرد پول خود را به بازار بورس وارد کند، حتما سرمایه‌اش چندین برابر خواهد شد. اما این بازار همواره با ریسک همراه بوده و گاهی شوک‌های اساسی که در آن به وجود آمده، سرمایه بسیاری از مردم را نابوده کرده است.

در همین خصوص علی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، از مردم عادی درخواست کرده که به طور مستقیم در بازار بورس سرمایه گذاری نکنند. بلکه مقداری از سرمایه خود را به شرکت‌های تخصصی بازار و سبدگردان‌ها بسپارند تا از طریق این مجموعه‌ها سهام خریداری کنند.

راز آسمان پایتخت

در چه شرایطی ریسک سرمایه گذاری کمتر می‌شود؟

به گفته دهقان دهنوی، ریسک سرمایه گذاری غیرمستقیم از طریق شرکت‌های تخصصی بازار سرمایه و سبدگردان‌ها برای مردم عادی که تحلیل و اطلاعات تخصصی ندارند، خیلی کمتر از خرید مستقیم سهام شرکت‌ها در بورس است.

دهقان دهنوی تاکید کرده است مردم در صورتی می‌توانند سود خوبی به دست آورند که شرکت‌های بورسی سرمایه گذاری‌های جدید انجام دهند. البته این کار رونق شرکت‌ها را هم در پی خواهد داشت و در واقع یک بازی دو سر برد برای هر دو طرف است.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز