شاخص بورس یک ریزش سنگین دیگر ثبت کرد/ حقوقی ها تماشاگر یا حامی ؟

شاخص بورس در معاملات امروز دوشنبه 17 شهریورماه بازار سهام با ریزش 40 هزار واحدی مواجه شد و این درحالی بود که به گفته فعالان بازار خبری از حمایت های وعده داده توسط حقوقی ها نبود.

به گزارش کاماپرس، هفته پیش بعد از ریزش های پیاپی بورس جلساتی بین مسئولان سازمان بورس و سهامداران بزرگ حقوقی بازار تشکیل شد و خروجی این جلسات وعده حمایت حقوقی ها از بازار سرمایه بود.

این وعده توسط فرهاد دژپسند وزیراقتصاد نیز تکرار شد و رئیس کل بانک مرکزی نیز از حقوقی ها درخواست کرد نقش بازارگردان را در بازار ایفا کنند و از سودهای بدست آمده در دوران رونق در جهت حفظ و تعادل بخشی به بازار و جلوگیری از ریزش های سنگین استفاده کنند.

این وعده ها و شعارها در روزهای ابتدایی این هفته به صورت کمرنگ مشاهده شد اما امروز شاخص بورس بار دیگر فروریخت و حمایتی نیز از سوی حقوقی ها دیده نشد.

بنا به اعلام واحد مرکزی خبر صدا و سیما، شاخص بورس تهران در پایان معاملات امروز، با افت ۴۰ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۶۰۷ هزار واحد و شاخص هم وزن نیز با افت ۴ هزار واحدی به عدد ۴۳۶ هزارواحد رسید ضمن اینکه نماد‌های شاخص ساز بازار، چون فملی، فارس، فولاد و اخابر تاثیر زیادی در افت شاخص داشت.

راز آسمان پایتخت

در بازار فرابورس نیز شاخص با افت ۳۶۵ واحدی به عدد۱۶ هزار و‌۹۷۶ واحد رسید و نماد‌های مارون، اریا و میدکو بیشترین تاثیر را در افت داشت.

شستا با صف فروش در پیش گشایش متوقف شد

وضعیت بازار برعکس روزهای گذشته که گشایش مثبت و حرکت تدریجی به سوی منفی بود از همان ابتدا با ریزش شاخص همراه شد به صوتری که تا اکثریت نماد‌ها قرمز بود و تا پایان هم قرمز باقی ماند.

وضعیت صف‌های خرید و فروش در پیش گشایش روز جاری به این گونه بود؛ نماد‌های ثبهساز، بپیوند، ولپارس، زملارد، وسخراج، گدنا، شاروم، بگیلان در صدر تقاضا و نماد‌های خگستر، خساپا، خودرو، بکام، خزامیا، خبهمن، غگل، خپارس، وساپا، شستا، خصدرا در صفوف فروش بودند.

نماد شستا که در پیش گشایش دارای صف فروش بود که نمادش متوقف شد و نماد‌های بزرگی، چون فملی، حکشتی و فارس نیز بیشترین تاثیر را در افت شاخص داشت.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز