سکه نرخ قبلی را حفظ کرد/ قیمت روز طلا 30 آذر 1401

قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 2.38 درصد دیگر افزایش پیدا کرد و به مرز 1 میلیون و 767 هزار و 700 تومان رسید. نرخ سکه نیز در مقایسه با روز قبل تغییری نداشت و همان محدوده 18 میلیون و 380 هزار تومانی را حفظ کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طی دو روز اخیر نرخ اونس با قیمت دلار بازار داخلی همگام شده است. امروز نرخ اونس نسبت به روز قبل 7.5 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز هزار و 813 دلاری رسید. امروز نرخ اونس طلا به دلیل افزایش ارزش نسبی ارزش دلار کاهش پیدا کرد. اکنون سرمایه گذاران این فلزگرانبها نگران تداوم تورم و سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا درسال 2023 هستند و نسبت به تداوم رشد نرخ اونس چندان امیدواری ندارند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

علت توقف نرخ سکه چه بود؟

امروز قیمت نیم سکه نسبت به روز قبل 50 هزار تومان کمتر شد و به مرز 12 میلیون تومان رسید. نرخ ربع سکه نیز در مقایسه با روز گذشته 105 هزار تومان کاهش پیدا کرد و در محدوده 8 میلیون و 925 هزار تومانی قرار گرفت. نرخ سکه گرمی نیز نسبت به روز قبل 3.07 درصد افت پیدا کرد و 4 میلیون و 298 هزار تومان شد.

روز گذشته توییت‌های برجامی مقامات مسئول کشورهای ایران و غرب باعث شد تا بازار ارز سردرگم شود و این موضوع روی بازار طلا و سکه روز جاری نیز اثر بگذارد. روز گذشته سخنان و اظهارات مثبتی از طرف آمریکایی و ایرانی درباره تداوم گفت و گوهای برجامی منتشر شد. اما شب گذشته سیگنال‌های منفی برجامی از طرف مقامات آمریکایی موجب شد تا بازار ارز سردرگم شود، با این حال نرخ ارز در روز جاری کم شد و این موضوع بلافاصله روی بازار طلا و سکه نیز اثر گذاشت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز