سورن پلاس بخریم یا رانا پلاس؟

در حال حاضر خریداران ایرانی برای خرید خودرو ابتدا به قیمت و بعد به کارایی و ظاهر خودرو نگاه می‌کنند. سورن پلاس و رانا پلاس از نظر قیمتی و کارایی بسیار بهم نزدیک هستند و تنها برخی تفاوت‌های جزئی در تصمیم خریداران آن تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش کاماپرس، با افزایش تب بازار خودرو بسیاری از مشتریان از خود این سوال را می‌پرسند که کدام خودرو را بخریم که بیشترین کیفیت و کارایی را داشته باشد؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بودجه خریدار و هزینه‌های مدنظر را بررسی کرد.

در شرایط کنونی قیمت خودروهای ایرانی به 400 تا یک میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده‌اند. بنابراین انتخاب خودرو به قدرت خریداران بستگی دارد. در سال‌های اخیر هرچند دو خودروساز سایپا و ایران خودرو تلاش کرده‌اند که روی انواع مدل‌های خودرو آپشن‌هایی برای جلب توجه و رضایت مشتری نصب کنند، با این حال از نظر کارایی بین خودروها تفاوت‌هایی وجود دارد، مگر اینکه مدل‌های خودرو از نظر قیمتی به هم نزدیک باشند که در این شرایط تقریبا کارایی یکسانی دارند.

خودرو گران می شود؟-کاماپرس

در این گزارش به مقایسه 2 خودرو رانا پلاس و سورن پلاس پرداخته شده‌ است.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

قیمت دو خودرو سورن پلاس و دنا پلاس

در اواخر فروردین 1403 که بازار خودرو با هیجان بالایی دنبال می‌شود، قیمت این دو خودرو به محدوده 630 تا 670 میلیون تومان رسیده‌ است. البته مدل‌های ارتقا یافته این دو خودرو، به طور تقریبی 50 میلیون تومان گرانتر از این قیمت‌ها در بازار معامله می‌شوند. البته در این گزارش دو نمونه ساده سورن پلاس و رانا پلاس مدنظر است.

شباهت و تفاوت دو خودرو سورن پلاس و دنا پلاس

این دو خودرو جزو محصولات قدیمی ایران خودرو هستند که در سال‌های اخیر تنها تغییرات جزئی در آپشن داشته‌اند. در واقع سورن برادر کوچکتر سمند است که کمی در چراغ و جلو پنجره تفاوت ایجاد کرده‌ است. رانا نیز که الگوی آن از 206 صندوق دار الهام گرفته، نه تنها در شکل ظاهر، بلکه از نظر موتوری هم تفاوت چندانی با برادر بزرگتر خود ندارد.

اما تفاوت این دو خودرو از نظر فنی شامل دو موتور متفاوت است. سورن از یک موتور یی اف 7 بهره می‌برد اما رانا پلاس موتوری تی یو 5 دارد. از نظر سیلندر و سوپاپ کاملا مشابه هستند و تنها حجم موتور سورن پلاس 60 سی سی از رانا پلاس بیشتر است.

همچنین قدرت موتور سورن پلاس 115 اسب بخار با 6000 هزار دور در دقیقه است. در رانا قدرت موتور کمی کمتر و 105 اسب بخار با 5800 دور در دقیقه است. با این حال این دو خودرو از نظر حداکثر سرعت شرایطی برابر دارند و تا 190 کیلومتر بر ساعت بیشتر نمی‌توانند پیمایش کنند و شتاب صفر تا 100 آنها هم 12 ثانیه است که در بین خودروهای ایرانی عددی معمولی است.

از نظر ظاهری، خودروی سورن پلاس از رانا پلاس بزرگتر و پهن‌تر است، البته ارتفاع آنها تفاوت بسیار جزئی دارد. همین اندازه بزرگتر سورن کمک کرده تا این خودرو در داخل فضای بزرگتری را برای سرنشینان فراهم کند. همچنین باک بنزین سورن حدود 16 لیتر بنزین بیشتری می‌تواند ذخیره کند. اما اندازه کوچکتر رانا پلاس یک مزیت برای خریداران دارد و آن مصرف کمتر بنزین در مقایسه با سورن است.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز