چرا سود سهام عدالت برای بعضی از سهامداران واریز نمی شود؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

مرحله اول واریز سود سهام عدالت روزهای پایانی سال گذشته انجام شد، اما این سود برای همه سهامداران واریز نشده است. به غیر از ثبت نام در سجام که برای دریافت سود ضروری است، چه مشکلاتی باعث واریز نشدن سود به حساب سهامداران می شود؟

به گزارش کاماپرس، ۴۹ میلیون نفر سهام عدالت دارند که حدود ۴۴ میلیون نفر از آنها در لیست واریز سود سهام عدالت قرار داشتند . براساس آمار ارائه شده سود سهام عدالت سال ٩٨ در اسفند ماه سال گذشته برای حدود پنج میلیون نفر پرداخت نشده است.

طبق اعلام حسین قشمی مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مشمولان سهام عدالت بهتر است برای دریافت سود سهام عدالت در سامانه سجام ثبت‌نام کنند. اما مهمترین دلایل عدم واریز سود سهام عدالت به حساب برخی از سهامداران چیست؟

-عدم امکان واریز به حساب‌های راکد

سود تعلق گرفته به سهامداران به حساب افرادی که راکد بود واریز نشد و طبق قانون همه بانک ها پول افرادی که حساب آنها راکد بوده را برگشت زدند .

راز آسمان پایتخت

-شماره شبای نامعتبر حساب‌های با دو امضا

اگر شماره شبای ارائه شده نامعتبر باشد یا شماره ثبت شده متعلق به حساب مشترک بوده است.

-عدم امکان واریز به حساب سپرده‌های بلند مدت

به هیچ عنوان امکان واریز برای حساب سپرده های بلند مدت وجود ندارد و حتی سود حساب بلندمدت افراد هم به حسابی دیگر واریز می شود.

-عدم امکان واریز به بن کارت یا کارت قسط

در برخی دیگر از موارد شماره حساب هایی ارائه شده است که مربوط به بن کارت یا کارت قسط هستند، به این شماره حسابها سود واریز نمی شود.

-عدم امکان واریز به حساب ارزی

امکان واریز سود برای افرادی که حساب ارزی داده اند وجود ندارد.

شماره حساب باید اصلاح شود

به گفته مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اگر فردی به هر دلیلی سود مرحله نخست سهام عدالت را دریافت نکرده باشد، به طور حتم سود در نظر گرفته شده بعد از انجام اصلاح شماره شبا به طور کامل به حساب فرد واریز می شود.

او در ادامه می گوید: سهامداران باید مطمئن باشند که شماره حساب وارد شده در سایت سهام عدالت دچار مشکل مسدودی یا دیگر مشکل های اعلام شده نیست؛ بنابراین باید تا چند روز آینده و پیش از تامین اعتبار برای واریز مرحله دوم سود سهام عدالت نسبت به اصلاحات مورد نیاز اقدام کنند تا سود به حساب آنها واریز شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز