سود بورس در 92 روز اخیر از 300 درصد فراتر رفت

بررسی ها نشان می دهد رشد نماگر اصلی بورس در ۹۲ روز سپری شده سال ۹۹ از ۳۰۰ درصد فراتر رفته و سود بورس سهامداران و فعالان بازار سرمایه از ابتدای سال تاکنون به طور میانگین روزانه ۵/ ۱ درصد (نرخ بهره مرکب) بوده است.

به گزارش کاماپرس، بازدهی بورس با وجود افت و خیزهایی که در هفته ها و روزهای اخیر داشته همچنان بالا است و این بازار در رقابت با دیگر بازارها از جمله ارز و طلا و مسکن جذابیت های خود را حفظ کرده است.

البته وضعیت بازار سهام نسبت به دو ماه ابتدایی سال تفاوت های محسوسی کرده و سود بردن در این بازار دیگر به سادگی قبل نیست بلکه سود بورس در حال حاضر در گرو انتخاب های بهتر و دقیق تر و غرق نشدن در هیجانات بازار است.

دنیای اقتصاد در گزارش امروز خود به ارائه آمارها و اطلاعات بورس پرداخته و نوشته است: با صعود ۲/ ۲ درصدی شاخص کل بورس تهران در نخستین روز کاری این هفته، بازده این نماگر از ابتدای سال ۹۹ تاکنون از ۳۰۰ درصد فراتر رفت.

محاسبات نشان می‌دهد امسال سهامداران به‌طور میانگین روزی ۵/ ۱ درصد (نرخ بهره مرکب) سود به خانه برده‌اند که پیش‌تر نظیری برای آن یافت نمی‌شد. ضمن آنکه روز یکشنبه مجموع ارزش بازار بورس و فرابورس از ۹۰۰۰هزار میلیارد تومان فراتر رفت. در این مدت اما این گروه‌های تک سهم بودند که بیشترین سود را از آن سهامداران خود کردند.

راز آسمان پایتخت

سود بورس تک سهم های برنده در 4 ماه ابتدایی سال

بنا به اعلام دنیای اقتصاد، بررسی عملکرد صنایع ۳۸ گانه بورس از ابتدای امسال تاکنون حکایت از رشد دسته‌جمعی گروه‌ها در ۹۲ روز کاری گذشته دارد. در این میان گروه محصولات چرمی با رشد ۸۱۱ درصدی در صدر دیگر صنایع بازار جای گرفت. «وملی» تک سهم این گروه است و در اغلب روزهای کاری با مازاد تقاضا در صف خرید قرار گرفته است. دیگر گروه پربازده بورس تهران در سال جاری نیز از تک نماد تشکیل شده است. از این رو گروه وسایل ارتباطی با تک سهم «لپارس» روزهای سپری شده از سال ۹۹ را با رشد ۷۹۴ درصدی پشت سر گذاشته است.

نکته قابل توجه قرار گرفتن گروه خودرو در رده سوم صنایع پربازده ثلث ابتدایی سال ۹۹ است. گروهی که غول‌های خودروسازی را در خود جای داده است و با وجود زیان‌ده بودن این بنگاه‌های اقتصادی اما در مرکز توجه بورس‌بازان قرار دارد و توانسته از ابتدای سال ۹۹ تاکنون با رشد ۶۳۲ درصدی میانگین سهام زیرمجموعه خود همراه شود. در میان شرکت‌های کامودیتی‌محور بورس تهران که حدود ۶۱ درصد از مجموع ارزش بازار را نیز در اختیار دارند، بیشترین میزان بازده با رشد ۵۶۷ درصدی از آن گروه‌ چندرشته‌ای صنعتی با محوریت «شستا» شده است.

پالایشی‌ها نیز در این بازه زمانی شاهد رشد ۵۲۶ درصدی بوده‌اند. سه گروه فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و کانه‌های فلزی نیز به ترتیب رشدی معادل ۳۰۳، ۲۶۳ و ۲۴۷ درصد را به ثبت رسانده‌اند. در مقابل اما گروه محصولات کاغذی، کاشی و سرامیک و منسوجات کم‌بازده‌ترین گروه‌های ثلث اول ۹۹ بوده‌اند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سود بورس در 92 روز اخیر از 300 درصد فراتر رفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز