سوددهی بالای سهام شرکت های کاشی و سرامیک به شرط عبور از یک ریسک مهم

لست سکند

فعالان صنعت کاشی و سرامیک، افزایش سود و بازدهی سهام شرکت های گروه کاشی و سرامیک بورس تهران را به شرط عبور از یک ریسک مهم، قابل تحقق می دانند.

به گزارش کاماپرس، کسب سود از بازار بورس این روزها دیگر مثل ایام ابتدایی سال به صورت تصادفی ممکن نیست و سرمایه گذاران باید با رصد دقیق بازار و تحلیل شرایط بازار، فروش، سود و صادرات هر شرکت ، به سرمایه گذاری در بورس اقدام کنند.

یکی از گروه هایی که سرمایه گذاران بورسی برای کسب سود باید روی آن تمرکز بیشتری کنند، گروه شرکت های کاشی و سرامیکی بورس است.

میرمصطفی اعرابی ‌پور مدیرعامل کاشی حافظ در تحلیل وضعیت پیش روی صنعت کاشی و سرامیک و سهام این صنایع در بورس بیان کرد: امسال خصوصا نیمه ابتدایی سال به دلیل افزایش نرخ دلار و رونق گرفتن صادرات کاشی و سرامیک، سال خوبی برای صنایع کاشی و سرامیک  کشور بوده است.

به گفته وی این شرایط می تواند ادامه دار باشد به شرط آن که این شرکت ها به صادرات محصول لوکس و باکیفیت بپردازند و ضمنا فقط به بازار عراق نظر نداشته باشند.

راز آسمان پایتخت

بر این اساس می توان گفت وضعیت شرکت های کاشی و سرامیکی بستگی فراوانی به صادرات به عراق دارد که ریسک بالایی به این صنعت تحمیل می کند چرا که اگر اتفاقی در این بازار روی دهد – اتفاقی همچون تغییر تعرفه های صادراتی یا محدودیت های صادراتی – شرکت های کاشی و سرامیکی با افت فروش قابل توجهی مواجه می شوند و به مشکل می خورند.

مدیرعامل کاشی حافظ، رکودی شدن بازار ساخت و ساز را تهدید قابل اعتنایی برای سهام گروه شرکت های کاشی و سرامیک ندانست اما این موضوع را مشروط به ادامه روند مطلوب کنونی صادرات کاشی و سرامیک برشمرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : کاشی حافظ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز