ادعای رشد ۱۶ برابری سهام عدالت

لست سکند

مقایسه قیمت امروز سهام عدالت بر روی تابلوی بورس در مقایسه با زمان ثبت نام آن که 12 سال پیش بود، حکایت از رشد 16 برابری ارزش این سهام دارد.

به گزارش کاماپرس، با مجوز مقام معظم رهبری مبنی بر آزادسازی خرید و فروش سهام عدالت، بسیاری از افرادی که مشمول این سهام بودند در پی آن هستند که از رشد ارزش سهام خود طی سال‌های گذشته باخبر شوند.

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در همین زمینه می‌گوید: «قیمت روز تابلوی شرکت‌های بورسی که مشمول طرح سهام عدالت است، بیش از ۴۶۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. بر این اساس، افرادی که ۱۲ سال پیش یک میلیون تومان سهام به آن‌ها داده شده، سهام آن‌ها اکنون بیش از ۱۶ برابر شده است.»

خرید و فروش سهام عدالت آغاز نشده است!

با رسانه‌ای شدن خبر آزادسازی سهام عدالت، بسیاری تصور کردند که این سهام از همان بدو اعلام خبر قابل خرید و فروش است، این در حالیست که خرید و فروش سهام عدالت در حال حاضر نوعی کلاهبرداری محسوب شده، چراکه هنوز اقدامی در این زمینه از سوی دولت صورت نگرفته است. بنابراین، مردم باید خود از دارایی‌ها محافظت کنند و فقط منتظر اطلاعیه‌های ارائه شده از سوی شرکت سپرده گذاری باشند.

راز آسمان پایتخت

تکلیف سهامدارانی که بورسی می‌شوند، چیست؟

حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با اشاره به 50 میلیون مشمول سهام عدالت که ممکن است گزینه «مدیریت مستقیم» را برای ادامه سهامداری خود برگزینند، اضافه کرد: «ثبت و نگهداری از دارایی ۵۰ میلیون مشمول سهام عدالت همانند همه فعالان بورسی است که ممکن است صدها میلیون تومان دارایی در بورس داشته باشند، ما به همان اندازه به مشمولان سهام عدالت خدمات ارائه خواهیم داد و همچنین باید از کد بورسی آن‌ها به گونه‌ای نگهداری کنیم که مورد سو استفاده قرار نگیرد.

وی ادامه داد: «شرکت سپرده‌گذاری زیرساخت‌های لازم برای معاملات سهام عدالت در بورس را تقویت کرده است و مشمولین این سهام نباید هیچگونه نگرانی در زمینه معاملات سهام عدالت را داشته باشند به همین دلیل بهتر است تا از هرگونه شتاب‌زدگی در اقدامات مربوط به این سهام خودداری کنند.»

گفتنیست، هم‌اکنون پایگاه اینترنتی سهام عدالت میزبان سهامدارانی است که می‌بایست نوع سهامداری خود را تا یک ماه دیگر از میان دو گزینه «مدیریت مستقیم» و «مدیریت غیرمستقیم» مشخص کنند تا تکلیف تعداد افرادی که از طریق این سهام وارد بازار سرمایه می‌شوند، تعیین شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز