سهام عدالت متوفیان/ چه مدارکی برای انتقال لازم است؟

لست سکند

حدود ۳ میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت فوت شده اند، اما برای انتقال سهام عدالت متوفیان وراث به چه مدارکی نیاز دارند؟

به گزارش کاماپرس، ۴۹ میلیون نفر سهام عدالت دارند که طبق آمار ثبت احوال،‌ تا کنون نزدیک ۳ میلیون نفر از این افراد فوت کرده اند. با اینکه هنوز تکلیف جاماندگان سهام عدالت به طور قطعی مشخص نشده است، اما وراث افراد فوت شده که سهام عدالت داشته اند وضعیت بهتری دارند و می توانند برای تعیین تکلیف سهام عدالت آن ها اقدام کنند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

ورثه این افراد چه اقداماتی باید انجام دهند تا فرایند انتقال سهام فرد متوفی طی و سهام منتقل شود؟

-وراث قانونی در ابتدا باید برای اطلاع از وضعیت سهام عدالت متوفیان به نشانی اینترنتی samanese.ir مراجعه و با ورود اطلاعات هویتی متوفی از مشمول بودن او کسب اطلاع کرده و صورت وضعیت دارایی سهام عدالت مربوط را مشاهده کنند.

راز آسمان پایتخت

– بعد از انجام انحصار وراثت، ورثه باید در سامانه سجام ثبت نام کنند و یکی از ورثه با مراجعه به سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی، قسمت میز خدمت الکترونیک را انتخاب کرده و اطلاعات مربوط به انحصار ورثه را بارگذاری می کند. در نهایت شرکت سپرده گذاری اقدامات لازم برای انتقال سهام عدالت به وراث را انجام می دهد.

فرایند انتقال سهام مکانیزه می شود

از سوی دیگر زیر ساخت‌های الکترونیکی تخصیص سهام عدالت متوفیان به وراث در شرکت سپرده گذاری مرکزی آماده شده و منتظر تایید نهایی قوه قضائیه است و اگر قوه قضاییه تاییدیه دهد همه فرایند انتقال قهری به صورت مکانیزه انجام می شود. به عبارت دیگر اگر قوه قضائیه تایید کند، این سهام به صورت خودکار به ورثه قانونی متوفی منتقل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، انتقال قهری مجموعه ای از اقدامات اجرایی و فرایندهایی است که باعث می شود دارایی اوراق بهادار متوفی از کد سهام داری او خارج و به تملک وراث قانونی در بیاید. برای فرایند انتقال قهری آماده کردن گواهی فوت شخص متوفی، گواهی انحصار وراثت، گواهی نامه واریز مالیاتی، شناسنامه و کارت ملی شخص متوفی و کلیه وراث لازم است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز