سهام عدالت متوفیان، تکلیف وراثی که با هم اختلاف دارند چیست؟

بعد از اینکه اعلام شد سهام عدالت متوفیان به وراث آنها منتقل می شود، سوال خیلی از وراثی که با هم اختلاف دارند این بود که تکلیف انتقال این سهام چگونه است و آیا از بین می رود؟

به گزارش کاماپرس،‌ قبل از آزادسازی سهام عدالت، وراث افرادی که فوت کرده بودند می‌توانستند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک و انجام انحصار وراثت، برای فروش سهام عدالت و دریافت سود سهام عدالت متوفی اقدام کنند.

اما این پروسه از ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری متوقف و اعلام شد وراث بعد از انجام انحصار وراثت، باید در سامانه سجام ثبت نام کنند و یکی از ورثه با مراجعه به سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی، قسمت میز خدمت الکترونیک را انتخاب کرده و اطلاعات مربوط به انحصار ورثه را بارگذاری می کند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

در نهایت شرکت سپرده گذاری اقدامات لازم برای انتقال سهام عدالت به وراث را انجام می دهد. اما سوالی که اینجا مطرح می شود این است که تکلیف وراثی که با هم اختلاف دارند، چه می شود؟

راز آسمان پایتخت

سهام عدالت وراث از بین نمی رود

پور رضایی مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی در این باره توضیح می دهد:« سهام عدالت متوفیانی که وراث آن‌ها با یکدیگر اختلاف دارند از بین نخواهد رفت بلکه بعد از انحصار وراثت، میزان سهم هر یک از افراد مشخص خواهد شد.»

به گفته پور‌رضایی از زمانی که بحث سهام عدالت مطرح شده است حدود ۱۴ سال می گذرد و در این مدت حدود دو میلیون و ۶۰۰ نفر فوت از افراد مشمول سهام عدالت فوت کرده اند که این آمار در حال افزایش است.

او در ادامه می گوید:« متوفیان به طور معمول جزء گروهی محسوب می شوند که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند، زیرا یا خود متوفی در زمان آزاد سازی حضور داشته و روش غیر مستقیم را انتخاب کرده یا قبل از زمان آزاد سازی فوت کرده است.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز