سهام عدالت ؛ مزایای «مدیریت مستقیم»

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با آژادسازی خرید و فروش سهام عدالت، 49 میلیون نفر باید با مراجعه به سامانه اینترنتی آن، وضعیت سهام خود را تعیین تکلیف کرده و از میان «مدیریت مستقیم» و «مدیریت غیرمستقیم» گزینه‌ای را انتخاب کنند.

به گزارش کاماپرس، بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند اگر دارندگان سهام عدالت از دانش کافی برای مدیریت سهام خود برخوردارند، حتما روش مدیریت مستقیم را برای سهام خود در نظر بگیرند تا از مزایای آن در آینده بهره‌مند شوند؛ اما مزایای این روش چیست؟

مزایای مدیریت مستقیم سهام عدالت

1 – با انتخاب گزینه آزاد‌سازی به شیوه مستقیم، مدیریت سهام‌ عدالت بدون هیچ گونه واسطه‌ای به سهامداران انتقال می‌یابد همچنین به میزان سهام تخصیص‌یافته به هر فرد در شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام‌ عدالت و به‌تناسب ارزش مقطع واگذاری، تعدادی از سهام ۳۶ شرکت بورسی به مالکان سهام تخصیص خواهد یافت.

2 – سهامدارانی که روش مدیریت مستقیم را برمی‌گزینند، به ازای سهام ۱۳ شرکت غیر بورسی سرمایه‌پذیر نیز سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را دریافت‌ خواهند کرد.

3 – در حالت مالکیت مستقیم، مسئولیت حفظ، نگهداری و مدیریت سهام اختصاص‌ یافته بر عهده سهامدار است و در راستای حفظ ارزش سهام تخصیص‌یافته، قابلیت نقل‌‌ و انتقال سهام مزبور به غیر و فروش آن بر اساس محدودیت‌های زمانی و مقداری تعیین‌شده توسط شورای‌عالی بورس صورت خواهد گرفت.

راز آسمان پایتخت

4 – به عقیده بسیاری از کارشناسان، سهام مشمول سهام عدالت در سال‌های آینده، افزایش نرخ پیدا کرده و سود نقدی نیز به آنها پرداخت می‌شود. همچنین پس از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های پرتفو سهام عدالت، ارزش سهام نیز افزایش پیدا می‌کند.

این در حالیست که در روش «مدیریت غیرمستقیم»، مالکیت و مدیریت سهام‌ عدالت از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی خواهد شد و حق انتقال به غیر و دخل و تصرف در آن از سهامداران صلب می‌شود.

پیشنهاد کارشناسان بورسی

به گفته بسیاری از کارشناسان، مدیریت غیر مستقیم سهام گزینه خوبی در شرایط کنونی بازار سرمایه نیست؛ چراکه با توجه به رکورد زنی شاخص کل بورس ایران در دو ماهه اول سال ۱۳۹۹ و احتمال عبور شاخص کل از کانال ۲ میلیون واحدی، شاهد افزایش نرخ سهام در بازار بورس ایران ظرف ماه‌های آینده خواهیم بود که این موضوع، سبب رشد ارزش سبد سهام عدالت تا یک سال آینده خواهد شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز