سقوط سنگین بورس ؛ ریزش دسته جمعی نمادهای کوچک و بزرگ

لست سکند

بورس امروز یکشنبه دوم خردادماه 1400 با ریزش 20 هزار واحدی روبرو شد و این سقوط شامل تمام نمادهای بزرگ و کوچک بازار سهام بود.

به گزارش کاماپرس، بورس در دومین روز هفته نیز کار خود را با ریزش سنگین به پایان رساند. کمتر زمانی را سراغ داریم که وضعیت بورس در فصل مجامع تا این حد منفی باشد. نمادهای بزرگی مثل فارس، فملی، وپاسار، شستا، شپنا، شبندر و شتران بیشترین تاثیر را در ریزش ۲۰ هزار و ۴۲۱ واحدی شاخص کل بازار داشتند.

شاخص بازار سرمایه اکنون در یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۷۹۶ واحد قرار گرفته و به نظر نمی رسد شاخص تا سقوط به زیر یک میلیون واحدی، آرام بگیرد.

صف فروش امروز هزار میلیارد تومان کمتر شد

البته فرارو گزارش کرده است که وضعیت امروز بورس کمی نسبت به روز گذشته بهتر بوده است. بر اساس این گزارش، بیش از ۳۵۰ نماد با صف فروش دست و پنجه نرم می‌کردند. این تعداد حدود ۶۵ درصد بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. ارزش صف‌های فروش تا ساعات پایانی معاملات امروز به رقمی حدود چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید که حدود هزار میلیارد کمتر از روز گذشته است. در سوی دیگر بازار، امروز ۲۰ نماد صف خرید به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان داشتند. البته تعدادی از این نماد‌ها مربوط به بازار پایه فرابورس هستند.

راز آسمان پایتخت

سیمانی های سبز پوش در بازار قرمز

فهرست صف‌های خرید در بازار ریزشی امروز، پر از نماد‌های سیمانی بود. دو نماد فتوسا و فگستر به ترتیب با صف خرید ۱۰۳ و ۴۰ میلیارد تومانی در رتبه‌های اول و دوم ایستاده‌اند و سیدکو با صف خرید پنج میلیارد تومانی در مقام سوم قرار دارد. نمرینو و ولساپا در کنار نماد‌های سیمانی ساوه، سشرق، سفارس، سمازن و سپا‌ها از معدود نماد‌های دارای صف خرید در بازار امروز هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز