سقوط دلار تا کف کانال 24 هزار تومان به مانع موقت خورد

لست سکند

با وجود آن که عوامل بنیادی از سقوط دلار به کف کانال 24 هزار تومان حمایت می کند ترور دانشمند هسته ای ایران وضعیت بازارها با تنش موقت مواجه کرده و این تنش مانع ریزش‌دلار شده است.

به گزارش کاماپرس، به گفته فعالان بازار ارز کاهش تقاضای اسکناس‌دلار در روزهای اخیر در بازار مشهود است و این عاملی است که نقش تعیین کننده ای در نوسانات بازار ایفا می کند.

تقاضای واقعی اسکناس در تعطیلات کرونایی کاهش بیشتری داشته است و تقاضای سرمایه گذاری و تبدیل ریال به دلار نیز بیش از دو هفته است در مسیر نزولی حرکت می کند بنابراین افت تدریجی قیمت دلار اتفاقی است که باید به صورت طبیعی در بازار رخ دهد.

روز گذشته اخبار مرتبط با ترور دانشمند هسته ای ایران بازار را برخلاف جهت طبیعی خود به حرکت درآورد اما این حرکت بیشتر به مانعی موقت در مسیر سقوط‌دلار شبیه است و دارای قدرتی نیست که بتواند مسیر کاهشی دلار را متوقف کند.

ریسک بالای خرید دلار

راز آسمان پایتخت

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی در این باره نوشته است؛ در حالی که برخی معامله‌گران، سعی داشتند با جوسازی پیرامون اتفاقات سیاسی قیمت دلار را بالاتر ببرند، در بازار رسمی، صرافی‌های بانکی، نرخ فروش‌دلار خود را پایین‌تر آوردند. روز گذشته، صرافی ملی نرخ فروش دلار خود را ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان ثبت کرد که ۵۰ تومان کمتر از روز پنج شنبه بود.

به‌نظر می‌رسد بازارساز قصد داشت چنین پیامی را به معامله‌گران منتقل کند که شرایط بازار نسبت به گذشته تغییر نکرده است و همچنان به‌دنبال افت پله‌ای قیمت‌هاست. در بازار متشکل هم دیروز قیمت‌فروش دلار به زیر مرز ۲۴ هزار تومانی رفته بود. به‌نظر می‌رسد این مساله هم نقش یک سیگنال‌دهنده به بازیگران رسمی بازار را داشت که خرید‌دلار ریسک ضرر زیاد را به‌دنبال دارد.

اخبار و گزارش های مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز