سری جدید لپ ‌تاپ ‌های قابل تبدیل گیمینگ ایسوس یعنی ROG Flow معرفی شدند

سری ROG Flow ایسوس، نقطه‌ضعف بزرگ نسل پیشین خود را با باتری‌های بزرگ‌تر و شارژدهی بیشتر، برطرف می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در میان معرفی محصولات جدید در نمایشگاه CES 2023، ایسوس نیز از سری جدید لپ‌تاپ‌های ROG  خود که مخصوص بازی طراحی شده‌اند، رونمایی کرد و در میان آن‌ها، لپ‌تاپ‌های قابل تبدیل و ویژه سری Flow نیز به چشم می‌خورد. هر سه مدل X13، X16 و Z13 در سخت‌افزار ارتقای قابل‌توجهی مانند پردازنده و کارت گرافیک قابل‌حمل جدیدتر داشته‌اند، اما مهم‌ترین پیشرفت مدل‌های جدید، باتری بزرگ‌تر آن‌هاست.

سری ROG Flow ایسوس با داشتن نمایشگر دو در یک و سازگاری با کارت گرافیک قابل‌حمل ایسوس برای بهبود عملکرد بازی‌های ویدئویی، جایگاه خاصی در میان لپ‌تاپ‌های گیمینگ دارد. بااین‌حال، لپ‌تاپ‌های موجود عمر باتری کمی نسبت به باقی بازیگران موجود در این حوزه داشتند که امسال ایسوس قصد بهبود این نقطه‌ضعف را با افزودن باتری‌های بزرگ‌تر دارد.

باتری مدل X13 از ۶۲ وات‌ساعت در مدل ۲۰۲۱ به ۷۵ وات‌ساعت افزایش یافته است، درحالی‌که باتری Z13 جدید ۱۳۰ وات‌ساعت است که از تنها ۵۶ وات‌ساعت در مدل قبلی بسیار بالاتر است. اندازه باتری‌های قبلی یک مشکل بزرگ بود. جالب اینجاست که X16 همچنان از همان باتری ۹۰ وات‌ساعتی موجود در مدل ۲۰۲۱ استفاده خواهد کرد. شایان ذکر است که عملکرد باتری در شرایط دنیای واقعی می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

راز آسمان پایتخت

ایسوس-کاماپرس

جزئیات دیگر کمی از پیکربندی‌های سخت‌افزاری سری جدید Flow در حال حاضر در دسترس است، اما می‌دانیم که X13 از نسخه‌ای از پردازنده R9 شرکت AMD استفاده می‌کند که با پردازنده گرافیکی Nvidia جفت شده است و می‌توان آن را تا ۳۲ گیگابایت با حافظه رم DDR5 و دو ترابایت حافظه SSD پیکربندی کرد. X16 نیز مشخصات مشابهی را ارائه می‌دهد؛ اما منحصراً با پردازنده‌های اینتل پیکربندی می‌شود.

از سوی دیگر، Z13 که طراحی شبیه به سرفیس پروهای مایکروسافت دارد، به حداکثر ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و یک ترابایت حافظه محدود خواهد شد. گزینه‌های مختلف نمایشگر برای لپ‌تاپ‌های جدید در دسترس خواهد بود، اما تنها X16 دارای گزینه‌ای برای نمایشگر ۲۴۰ هرتزی مجهز به فناوری Nebula ایسوس است که حداکثر روشنایی تا ۱۲۰۰ نیت را ارائه می‌کند.

قیمت نهایی و تاریخ عرضه لپ‌تاپ‌های جدید Flow هنوز اعلام نشده است، اما برای مقایسه، مدل‌های 2021 ROG Flow دارای تنظیماتی بودند که از حدود ۱۳۰۰ دلار شروع می‌شد و تا ۲۷۰۰ دلار می‌رسید. این قیمت‌ها شامل GPU خارجی ایسوس نمی‌شود که نشان‌دهنده هزینه اضافی ۱۳۰۰ دلاری خواهد بود، اما احتمالاً به‌عنوان بخشی از بسته‌ای با پیکربندی‌های جدید نیز ارائه می‌شود.

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده جزئیات بیشتر، به وب‌سایت رسمی ایسوس مراجعه کنند.

نویسنده: مهدی‌یار بلدزاده

انتهای پیام

مرتبط با : ایسوس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز