سامانه جدید معاملات بورس چند درصد ایرانی است؟

بنا به اعلام رییس دانشگاه تهران سامانه معاملات بورس توسط متخصصان ایرانی طراحی و بومی سازی شده و در حال حاضر مراحل و آزمایش های نهایی را برای عملیاتی شدن، پشت سر می گذارد.

به گزارش کاماپرس، انتقادات فراوانی به هسته معاملاتی بورس تهران مطرح شده است و این سامانه به دلیل باگ های متعدد و ظرفیت پائین آن نسبت به تعداد روزافزون فعالان بازار بورس مشکلات فراوانی برای سرمایه گذاران بورسی ایجاد کرده است.

ارتقاء سامانه معاملات بورس یکی از درخواست های همیشگی سهامداران و فعالان بورس از مدیران این سازمان بوده که اکنون به نظر می رسد این خواسته در آستانه تحقق است.

علت مشکلات سامانه معاملات بورس این است که این پلتفرم  توسط شرکت آتوس فرانسوی طراحی شده است و سامانه پس از معاملات توسط یک شرکت کانادایی طراحی شده و به خاطر مغایرت دو شرکت، سامانه معاملات با مشکلاتی مواجه است.

سامانه معاملات بورس 100 درصد ایرانی است

راز آسمان پایتخت

‌مضاف بر آن، این روزها به دلیل اقبال بیش از اندازه مردم به بازار سرمایه و در نتیجه افزایش معاملات و تراکنش‌های بورس، سامانه معاملات معمولا دچار اختلال می‌شود و یکی از نیازهای مهم بورس تهران، طراحی یک سامانه معاملاتی ایرانی است.

بنا به اعلام فارس، سامانه جدید معاملات بورس در یک پروژه به دانشگاه تهران سپرده شده، طراحی شده و به زودی زیر بار عملیاتی به صورت آزمایشی قرار می‌گیرد. محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در مورد این که طراحی سامانه معاملات ایرانی بورس از چند سال قبل شروع شده، گفت: حدود دو سال است که کار طراحی سامانه انجام می‌شود، ولی عن‌قریب آزمایش عملیاتی آن شروع شده و یا به زودی شروع خواهد شد.

رئیس دانشگاه تهران در مورد این که آیا سامانه معاملات بورس جدید ایرانی خواهد بود، گفت: بله صد درصد ایرانی خواهد بود و این اتفاق بسیار بزرگی است که هم دانش و هم اطلاعات آن در داخل ایران باقی خواهد ماند، بنابراین هم رازداری و هم دانش فنی سامانه معاملات بورسی متعلق به ایران خواهد بود.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز