ساخت جنگنده های سوخو 57 ؛ پروژه مشترک روسیه و ترکیه

لست سکند

به عقیده کارشناسان ، ترکیه با موفقیت در صنعت نظامی با روسیه همکاری می کند و هیچ مانعی برای تولید مشترک جنگنده های نسل پنجم بین دو کشور وجود ندارد.
به گزارش کاماپرس و به نقل از GLAS، در مقاله ای که نشریه امریکایی The National Interest اخیرا منتشر کرده، ضمن اشاره به علاقه ای که آنکارا به پروژه تولید مشترک آخرین جنگنده نسل پنجم SU-57 نشان داده است اعلام کرده که با توجه به شرایط بوجود آمده و تنش های سیاسی بین ترکیه و امریکا این موضوع جای تعجب ندارد.

مانعی برای همکاری صنایع هوایی روسیه و ترکیه وجود ندارد

به گفته این کارشناسان ، اگر ترکیه و روسیه به طور مشترک کار را بر روی توسعه و تولید این جنگنده ها آغاز کنند ، هر دو کشور از این امر سود خواهند برد.
این نشریه بارها در مورد قابلیت های جنگنده نسل پنجم SU-57 که در کارخانه هواپیماسازی سوخو در کامسومولسک-نا-آمور تولید می شود مطالب متعددی منتشر کرده است.
به گفته کارشناسان ، هیچ مانعی برای مشارکت ترکیه در تولید جنگنده های نسل جدید با روسیه وجود ندارد ، زیرا آنکارا و مسکو مدتهاست که در حوزه های مختلف صنعت دفاعی با یکدیگر همکاری می کنند.

پول سوخو 57 های سفارشی نیرو  هوایی روسیه به موقع پرداخت می‌شود

لارم به ذکر است که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، اخیراً در یک بازدید رسمی به کارخانه هواپیماسازی سوخو 57 رفت و به سازندگان آن اطمینان داد که تمام مبلغ هواپیماهای سفارش داده شده از آن وزارت خانه به موقع و کامل پرداخت خواهند شد. شاید این برای ترکیه بدان معنی باشد که روسیه به سرمایه این کشور احتیاجی ندارد.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

8 دیدگاه برای “ساخت جنگنده های سوخو 57 ؛ پروژه مشترک روسیه و ترکیه

  1. ۸۴۸۶۸۰۹۰۹۰ گفته:

    امید وارم روابط ترکیه با روسیه خوب بشه آمریکا بدش بیلد هرجی تحریمه بخوره تو سر این رژیم اسرائیل پرست ترکیه

  2. ایرانی گفته:

    باور کردن اینکه روسیه که از مکر و حیله رودست نداره چطور می‌تونه این همه به حکومت اخوانی اروغان دروغگو و دورو اعتماد میکنه؟! بدترین ضربها را ترکیه به روسیه زد سفیرشونو تو آنکارا ترور کردن و هواپیمای روسیه را با موشک ساقط کردن و خیلی خیانت‌های دیگه درحق روس‌ها مرتکب شدند اما این احمق‌ها چنان مسخ ترکیه شدن که این چیزها را نمی‌فهمند.

  3. نادر گفته:

    خیلی جالبه . حالا ترکیه هم داره پا به پای روسیه تو صنایع هوایی حرکت می کنه . امیدوارم مسئولین ما هم یاد بگیرند و بتوانند با روسیه از این توافقات طلایی داشته باشند یعنی ساخت و مونتاژ نسل جدید هواپیماهای جنگی یا موشک های زمین به هوای اس 400 و اس 500 و یا … که هم تو این علم پیشرفت کنند و هم امکان صادرات به دیگر کشورها و ارز آوری داشته باشند . قابل ذکر است ما بسیار عقب افتادیم از این صنایع . آنگونه که من شنیده بودم ایران قبل از انقلاب قرار بوده حتی تو ایران با کمک آمریکا اف 16 مونتاژ و تولید کنه . پس اگر این موضوع صحت داشته الان بسیار عقب هستیم تو اینگونه صنایع و کشورهاایی مثل ترکیه بسیار از ما پیش افتاده اند . به امید سربلندی و موفقیت ایرانیان .

  4. محمد گفته:

    با سلام
    باور کنید دوستان من آنقدر خوشحالم این همسایه ته تغاری تا دیروز نون نداشتن بخورن امروز بیخ گوشمون به این سرعت در حال پیشرفت هستند اونوقت ما به یه مشت شعار … تمام سرمایه انسانی و مادی مملکت رو فدا … کردیم و یه حصار دور خودمون کشیدیم مثل کبک سرمون رو زیر برف کردیم به جنگنده کوثر دهه ۴۰ و ۵۰ دلخوش کردیم و…فقط کمی فکر.

    • باجلان گفته:

      شما خیلی پررو تشریف دارین الان کشور ایران بجز 500 سال اشکانیان ترکمن و 200 سال بردگی اسکندر و سلوکیان 1400 سال هست زیر سلطه همین ترکها بودین کولی های مهاجر هندو قربتی

  5. احمد گفته:

    روسیه با اینکارها میخاد شکافی بین آمریکا و ترکیه ایجاد کنه و از طرف دیگه ترکیه یکی از اعضای ناتو است و روسیه عملن به ناتو هم نفوذ پیدا میکنه و یک پارچگی ناتو زیر سوال میره ..من همینقدر میدونم روسیه کشوری بسیار حقه باز و دو است و کشور ما در طول تاریخ صدمه های زیادی از روسیه خورده است ..

  6. محمد گفته:

    با سلام
    عزیزان کشورها براساس منافع و آینده سیاستشان را پایه ریزی میکنند نه بر اساس شعار و خرافه…ترکیه از لحاظ نظامی یک شریک راه بردی اروپا و امریکاست و برای رسیدن به این جایگاه بسیار زحمت کشیده و منافع بسیاری برده اینکه کسی فکر کند این کشور با نزدیک کردن خود به دول شرق خود را از این منافع دور میکند کاملا در اشتباه است هیچ کشوری بجز ایران منافع سرشار غرب را رها نمیکند به کشورهای کومونیست بچسبد کشور هایی که خود نیاز مبرمی به تعامل با غرب دارند اینکه ترکیه در حال انجام یک بازی سیاسی جدید است جای تامل و تفکر فراوان دارد ولی در عمل ترکیه در حال تجهیز خود به تجهیزات نسل پنج هست شرق و غرب است واین موازنه قدرت را برای ایران در جنگ احتمالی با ترکیه بسیار سخت میکند اولا این کشور جزء متهدین و از عضوهای فعال ناتو میباشددوم این کشور در حال حاضر نقش بازدارنده ای در مقابل ایران نسبت به منافع اروپا در منطقه و امنیت اروپا در مقابل ساخت احتمالی موشک های قاره پیما احتمالی ایران است اگر دقت کرده باشید ترکیه دائم در حال بردز رسانی توان نظامی هست این وظیفه زمانی در اختیار ایران زمان‌پهلوی و بعد به عراق رسید و الآن ترکیه….عزیزان زیاد نباید به روابط و دوستی شکننده ایران و ترک لاییک دل خوش کرد امروز ترکیه برای رسیده به قدرت اقتصادی و نظامی و تثبیت قدرت سیاسی در منطقه تیازمن آرامش و حرکت فزاینده به جلو هست و این یعنی اعلام هوشیاری برای ایران در تمام زمینه ها …. عزیزان پیشرفتهای ایران در زمینه های نظامی قابل تحسین است ولی در موازنه قدرت منطقه ای باز جای صحبت دارد به صرف موشک و ….نمیشود گفت ما قدرت داریم چون در جنگ موشک برای اهداف ثابت موثر است اونم اگر بتواند از سپر پدافندها عبور کند امروز کشور های صنعتی در ساخت هواپیماهلی با سر نشین و بدون سرنشین نسل پنج در حال سبقت از هم هستن جنگندهدهایی که توانست سردار سلیمانی را در شب بدون خطا از فاصله بسیار دور هدف قرار دهد و اگر بخواهیم در جمع بندی حساب کنیم مثل اقتصاد،سیاست، رضایت مردم از عملکرد حکومت و سطح رفاه و رضایت متدی عمومی و ……. با چالش های فراوانی مواجه هستیم و این عزم بسیار گسترده دولت را میطلبد ولی با این سیستم اقتصادی بیمار و تحریم های کشنده و جیب خالی دولت و سیستم مدیریتی متصل به فساد برخی از کاگزاران و …. کار بسیار دشوار است!!!!
    به هر حال امید واریم گشایشی در همه زمینه پیش بیاید این ملت از این همه مشکلات کمی رهایی پیدا کنند …انشاالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز