زیرساخت مجازی دسکتاپ چیست و چگونه کار می‌کند؟

دسکتاپ مجازی-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

روزبه‌روز روند رقابت در بازار و در میان سازمان‌ها شدت می‌گیرد. شرکت‌ها به دنبال راه حل‌های نوآورانه برای حل مسائل فنی خود هستند. هدف سازمان‌ها داشتن یک راه حل کارآمد جهت افزایش بهره روی است. هر سازمانی نیازهای عملیاتی متفاوتی دارد. اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه و امنیت بالا باشید، مجازی سازی دسکتاپ یک انتخاب هوشمندانه است.

به گزارش کاماپرس، زیرساخت دسکتاپ مجازی به کسب‌وکارها این فرصت را می‌دهد تا عملکرد خود را به خوبی به نمایش بگذارند و در نتیجه خود را ارتقا دهند. ازطریق این فناوری، محاسبات آسان‌تر و کم هزینه‌تر است.

در ادامه کاماپرس به معرفی این فناوری و ویژگی‌های آن می‌پردازد.

زیرساخت مجازی دسکتاپ چیست؟

دسکتاپ مجازی، کامپیوتری است که کاربران می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و از طریق اینترنت داده‌های مورد نیاز را دریافت کنند. به این معنی که کل محیط دسکتاپ کاربر، مانند سیستم عامل، برنامه‌ها، ویجت‌ها و غیره بر روی یک سرور میزبانی می‌شود. در مجازی‌سازی دسکتاپ، تصاویر از طریق شبکه اصلی به نقاط پایانی تحویل داده می‌شوند. نقطه پایانی می‌تواند یک کامپیوتر سنتی، لپ‌تاپ، تین کلاینت یا حتی یک دستگاه تلفن همراه باشد. در ابتدا متقاعد کردن کاربران رایانه شخصی در استفاده از دسکتاپ مجازی دشوار است اما زمانی که با تمام مزایای آن آشنا شوند به سرعت خود را با این فناوری مطابقت خواهند داد.

دسکتاپ مجازی-کاماپرس

امنیت بالا در محدودیت دسترسی به کاربران

برای هر کسب‌‌وکاری امنیت داده‌ها همیشه یک نگرانی و دغدغه بزرگ محسوب می‌شود. از آن‌جا که این زیرساخت مجهز به ویژگی‌های امنیتی است و داده‌ها در یک نقطه مرکزی قرار دارند، احتمال حملات ویروس، گزارش خرابی یا دسترسی غیرمجاز به داده‌های حیاتی از بین می‌رود. در مجازی سازی دسکتاپ می‌توان سطوح مختلف دسترسی با مدیریت امنیتی را برای دسکتاپ‌ها یعنی کابران تنظیم و اعطا کرد. کاربران می‌توانند روی هر دستگاه سخت افزاری به دسکتاپ خود دسترسی داشته باشند بدون اینکه نگران این باشند که چه چیزی باید یا نباید وارد آن شود. در این فناوری داده‌ها کاملا متمرکز، ایمن‌تر و محافظت‌شده‌تر از قبل هستند زیرا در یک مکان واحد قرار دارند. این موضوع به طور قابل توجهی شانس به اشتراک گذاری ویروس‌ها میان کاربران را کاهش می‌دهد.

راز آسمان پایتخت

صرفه جویی در هزینه

کاملا واضح است که رایانه‌های رومیزی دارای اشکالات ذاتی در مدیریت، امنیت و منابع در محیط‌های محاسباتی هستند. در دسکتاپ‌های مجازی این مشکلات به طور کامل برطرف می‌شود. رایانه های شخصی انرژی زیادی مصرف و گرمای زیادی تولید می‌کنند و همچنین پر سر و صدا هستند. این فناوری باعث صرفه جویی در هزینه در مورد نیروی کار، انرژی و زمان می‌شود. با بهره گیری از زیرساخت مجازی دسکتاپ سازمان‌ها می‌توانند هزینه هنگفت بابت پرداخت و خرید سیستم‌های شخصی کامل را کاهش دهند.

اساسا مجازی سازی دسکتاپ بر پایه دستگاه‌های زیروکلاینت صورت می‌گیرد. زیروکلاینت یک سیستم کامپیوتری حداقلی است که با دسکتاپ مجازی ارتباط برقرار می‌کند. به طریق زیروکلاینت، کاربران به میز کار خود دسترسی پیدا می‌کنند. زیروکلاینت یونیوو مدل UZ100 دارای قدرت و مقاومت بالا و مصرف انرژی بسیار کم در این صنعت استفاده می‌شود. این دستگاه با وزن کم، طراحی سبک و ظریف، بدون هیچ صدای آزاردهنده تولید شده است. زیروکلاینت‌ها دارای رزولوشن بالا، شبکه محلی است و محدوده فرکانسی آن بین 50 تا 60 هرتز تعریف می‌شود. شرکت بهین تکنولوژی این محصول را همراه با خدمات پس از فروش با 18 ماه گارانتی به فروش می‌رساند. کارشناسان بهین تکنولوژی آماده مشاوره تلفنی جهت انتخاب مناسب‌ترین محصول جهت مجازی سازی دسکتاپ هستند. بازدید از شرکت‌هایی که از این محصول خریداری کرده‌اند طی هماهنگی با کارشناسان فروش در وبسایت رایاسان امکان‌پذیر است. کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت رایاسان و شبکه‌های اجتماعی این شرکت مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : بهین تکنولوژی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز