رکورد زنی داو جونز در اولین روز سال 2020

داو جونز
لست سکند

شاخص داوجونز از شاخص‌های مطرح بازار سهام و اوراق بهادار آمریکا با پیشتازی سهام فناوری، در اولین روز سال جدید رکوردشکنی کرد.

به گزارش کاما پرس به نقل از سی‌انی‌بی‌سی، میانگین شاخص داوجونز در بازار سهام آمریکا با  330/36 افزایش به عدد 28 رسید و رکورد افزایش یک روزه خود از تاریخ 6 دسامبر را به ثبت رساند. ضمنا متوسط شاخص 500 شرکت برتر بازار سهام آمریکا، %8 رشد کرد و بهترین عملکردش را از تاریخ 12 دسامبر با 3/257،85 امتیاز به ثبت رساند.

نزدک یکی دیگر از شاخص‌های مهم بازاربورس آمریکا نیز با رشد %1.3 سهام 9/092،19 امتیاز، بدست آورد که ازتاریخ 11 اکتبربهترین رکورد این شاخص بوده است.

سهام ای‌ام‌دی (شرکت فعال در فناوری نیمه رسانا در زمینه تولید نرم افزار و…) تا %7.1 افزایش یافت درحالی که سهام تی‌اس‌ام‌سی (بزرگترین شرکت نیم رسانای جهانی در تایوان) و ام‌تی (شرکت نیم رسانا در زمینه تولید گیرنده تصویر و…) حداقل %3 افزایش یافته است.

راز آسمان پایتخت

سهام کی‌ال‌ای (شرکتی در کالیفرنیا درصنعت نانوالکترونیک) واینتل (شرکت آمریکایی درزمینه تولید نیم‌پردازنده و…) به ترتیب به %2.5 و %1.7 افزایش یافت. شرکت اپل که در میان بهترین سهام‌های شاخص داو جونز قرار دارد، سهام آن %2.3 افزایش یافته و هرسهم به 300 دلار رسید. رشد سهام سازمان ای‌تی‌اف (سازمان مبادله ارز آمریکا) درسال2019 به %62 رسید که این بهترین عملکرداز سال 2003 است. سهام سازمان‌ ای‌تی‌اف درروز پنجشنبه حدود %2.3 افزایش یافت. به گفته پیترکاردیلو، مشاور و تحلیل‌گر ارشد بازار در شرکت ال‌ال‌سی (شرکت خدمات مالی): علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بازار سهام اگر در کنار تنش‌های جغرافیایی-سیاسی، تمرکز خود را برروی اطلاعات شرکت‌هایی بگذارند که به صورت مستمر، امتیازهایی برای پیشرفت در پیش رو دارند، امکان سودآوری خواهند داشت.افزایش نرخ پنجشنبه به وال استریت هم رسید که عملکرد 2019 رابه همراه افزایش %28.9 شاخص 500 شرکت برتر به ثبت رساند. پیش از این، بیشترین سود سالیانه شاخص، در سال 2013 رخ داد، زمانی که سهام داو جونز %22.3 افزایش یافت و رشد نزدک به بیش از%35 رسید.

این تحولات حدود 800 میلیارد یوآن نقد به چین سود می‌رساند و باعث افزایش سهم چینی‌ها دربازار سهام جهانی می‌شود. در اروپا، شاخص اصلی بازار سهام آلمان %1 و شاخص بازار سهام فرانسه %1.1 افزایش یافته است. به نقل ازگرگوری فارانلو، مدیر ارشد یک شرکت بازرگانی به نام سربازان بازنشسته، بازار سهام درسال 2020 با عزمی راسخ نسبت به سال گذشته آغاز شده و تصور همان نتایج سال گذشته در 2020 کمی مشکل است. به دلیل اینکه سهام جهانی در2020 شروع خوبی داشته، سرمایه‌گذاران به توسعه بازرگانی خود ادامه خواهند داد. به گفته دونالد ترامپ، وی اولین فاز معامله  جدید بازرگانی آمریکا و چین را در تاریخ 15 ژانویه در کاخ سفید اعلام و همچنین در آینده به بیجینگ سفر و مذاکره فاز 2 را شروع خواهد کرد. طبق اطلاعات موجود، درخواست هفتگی نیاز به کار در آمریکا به 222/000 مورد و طبق برآورد رویترز (سازمان خبری)، این درخواست به 225/000 موردهم رسیده است که نشان دهنده تداوم روند رو به کاهش بیکاری در این کشور است.

داوجونز

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز