رکوردهای اولین حراج آنلاین هنر / تناولی گرانترین هنرمند

در هجدهمین دوره حراج تهران که برای اولین بار به صورت آنلاین برگزار شد، ۱۱۲ اثر با مجموع ارزش ۶۱ میلیارد و ۷۷۶میلیون تومان به فروش رفت.

به گزارش کاماپرس، تمرکز این دوره بر هنر معاصر ایران بود و طی آن ۱۱۴ اثر از ۱۱۳ هنرمند در حوزه‌های مختلف هنرهای تجسمی در مجموعه آگورا به معرض نمایش گذاشته شد.

حضور پر رنگ زنان و برخی هنرمندان جوان کمتر‌شناخته‌شده از ویژگی‌های بارز این دوره از نمایشگاه بود؛ تا جاییکه ۵۵ درصد از هنرمندان جوان برای اولین‌بار در این نمایشگاه، آثار خود را معرفی می‌‌کردند.

طی این حراج آنلاین علاوه بر آثار هنرمندان جوان، آثاری از پرویز تناولی، محمد احصایی، آیدین آغداشلو، پروانه اعتمادی، مسعود عربشاهی و پرویز کلانتری نیز ارائه شد.

گران‌ترین‌ آثار

بالاترین رقم این حراج به اثر پرویز تناولی تحت عنوان «زن فرنگی روی فرش ایرانی» به مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعلق گرفت. اثر هنری آیدین آغداشلو با نام  «معما ۹۲» و تابلویی از مسعود عربشاهی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته و به مبلغ ۴میلیارد و ۶۲۰میلیون تومان فروخته شدند.

راز آسمان پایتخت

رتبه سوم به تابلوی نقاشی – خط محمد احصایی با نام «پاییز گل آفتاب‌گردان» تعلق گرفت که ۴میلیارد و ۱۸۰میلیون تومان فروخته شد. اثری از هنرمند فقید پرویز کلانتری و اثری از مجموعه «فنون کهن کیمیا» متعلق به شهریار احمدی در جایگاه بعدی قرار گرفته و با قیمت ۳میلیارد و ۴۱۰میلیون تومان به فروش رسیدند. همچنین مجسمه‌ای از تیمو ناصری با مبلغ ۲میلیارد و ۲۰۰ تومان جایگاه پنجم را به خود اختصاص داد.

آثاری که با قیمتی بالای یک میلیارد فروخته شدند

در هجدهمین حراج تهران که برای اولین بار به صورت آنلاین برگزار شد، ۱۳ اثر با قیمت بالای یک‌ میلیارد تومان فروخته شد. این آثار شامل اثری از مجموعه گره‌های کوروش شیشه‌گران به قیمت یک‌ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان، مجسمه‌ از بیتا فیاضی و رکنی حائری‌زاده با مبلغ یک‌ میلیارد و ۶۵۰‌ میلیون تومان، یک تابلو از داود زندیان به قیمت یک‌ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان، اثر نقاشی از فرشید مثقالی به مبلغ یک‌میلیارد و ۴۳۰میلیون تومان، مجسمه‌ای از دیوهای فریدون آو و اثری از پرویز کلانتری به مبلغ یک‌ میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان، می‌شود.

به نقل از دنیای اقتصاد، در هجدهمین دوره حراج تهران همچنین ۱۱ اثر بین ۵۰۰‌ میلیون تا یک میلیارد تومان فروخته شدند و ۵۷ اثر ‌ نیز کمتر از نیم میلیون تومان به فروش رسیدند.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز