رکود بازار طلا تا دو هفته دیگر ادامه خواهد داشت

لست سکند

قیمت هر گرم طلای 18 عیار با کاهش نرخ جهانی طلا همگام شده و اکنون در محدوده یک میلیون و 82 هزار و 500 تومانی قرار دارد. بهای طلای جهانی به دلیل نگرانی سرمایه گذاران نسبت به افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره آمریکا، 4.4 درصد ریزش کرد و به محدوده هزار و 737 دلاری رسید. سکه امامی هم با اینکه 40 هزار تومان در مقایسه با دیروز کاهش قیمتی را تجربه کرده اما همچنان در کانال 11 میلیونی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کاهش نرخ جهانی طلا و قیمت داخلی دلار دست به دست هم دادند و سبب افت قیمتی طلا در بازار داخلی شدند. محمد کشتی‌آرای، نائب رئیس دوم اتحادیه طلا، اعلام کرده که به صورت کلی رکود فصلی بازار طلا شروع شده است. بازار طلا تحت تاثیر حال و هوای محرم راکد شده و تعطیلی‌های هفته آینده به این رکود بیشتر دامن می‌زند.

به گفته کشتی‌آرای، به نظر اونس طلا، که روی بازار طلا داخلی موثر است، فعلا محدوده قیمتی خود را حفظ کند. البته این پیش‌بینی چندان قابل استناد نیست. در صورتی که همراه با نرخ اونس، قیمت ارز داخلی هم نوسان چندانی نداشته باشد، قیمت طلا و سکه افزایشی نخواهد شد.

راز آسمان پایتخت

افزایش اشتغال باعث کاهش اعتبار جهانی طلا شد

قیمت جهانی طلا به دلیل افزایش اشتغال آمریکا و رشد دستمزدها افت پیدا کرد. همین گزارش باعث رشد بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا شده است و به جذابیت طلا به عنوان دارایی امن لطمه زد. با ارائه این آمار، احتمال تعدیل زودتر از موعد تدابیر محرک مالی که در دوران پاندمی اجرا شده، قوت گرفت.

از نظر کارشناسان بازار طلای جهانی، دورنمای قیمت این فلز ارزشمند به نظر نزولی است. بر اساس گزارش رویترز، ذخیره طلای اس.پی.دی.آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق ای.تی.اف تحت پشتوانه طلا در جهان، از 1027.61 در روز دوشنبه به 1025.28 تن در روز جمعه کاهش پیدا کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز