رونمایی از دوربین تصویربردار فراطیفی مرئی و فروسرخ در اینوتکس ۲۰۲۱

با حضور اینترنت در همه چیز و همه جا، در عصر فناوری و نوآوری، هر محصول جدیدی موجب رشد و تغییر در سبک مدیریت کسب و کارها ایجاد می‌کند. به همین خاطر شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال در این حوزه سعی می‌کنند با ارا ئه خدمات و محصولات جدید خود، هرچه بیشتر در بستر فضای اینترنت و فناوری با مردم و کاربران خود تعامل داشته باشند.

یکی از این شرکت‌ها، «پرتو افزار صنعت» است که طی برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس، از خدمت و محصول جدید خود رونمایی کرد. کاماپرس با پیمان سلطانی، مدیرعامل این شرکت درباره نوع فعالیت، اهداف، خدمات و چالش‌ها به گفتگو پرداخته است؛

هدف از راه‌اندازی پرتو افزار صنعت چه بود؟

سلطانی در خصوص راه‌اندازی و زمینه فعالیت شرکت پرتو افزار صنعت گفت: این مجموعه در سال ۱۳۹۵ با هدف طراحی و ساخت قطعات و محصولات در زمینه اپتیک، فوتونیک و بیواپتیک تاسیس شد. پرسنل این مجموعه در زمینه‌های مختلف نظیر طراحی سیستم‌های اپتیکی، طراحی اپتومکانیک و کنترل سیستم برای انجام انواع پرو‌ژه‌های علمی و پژوهشی فعالیت دارند، همچنین در زمینه‌های گفته شده به شرکت‌ها مشاوره نیز ارائه می‌دهد. همچنین گروه پرتو افزار صنعت، در زمینه ساخت انواع تداخل سنج از جمله مایکلسون و ماخ زندر فعالیت می‌کند.

معرفی دوربین تصویربردار فراطیفی مرئی و فروسرخ

راز آسمان پایتخت

اپتیک شاخهای از علم فیزیک است که به بررسی خواص و رفتار نورمرئی، مادون قرمز و فرابنفش می‌پردازد. در تعریف فوتونیک نیز آمده است که با توجه به گسترش شاخه اپتیک، نیاز به زمینه دیگری به نام فوتونیک احساس شد، که در سه گرایش الکترونیک، مخابرات و فیزیک کار خود را آغاز کرده است.

مدیر عامل شرکت پرتو افزار صنعت در این خصوص بیان کرد: از اولین نمونه‌ کارهای این مجموعه می‌توان به حسگر جبهه موج هارتمن اشاره کرد، که به دلیل مزیتی که دارد، از سریع‌ترین و دقیق‌ترین حس‌گرهای موجود در بازار جهانی است.

سلطانی در رابطه با ارائه خدمت جدید و رونمایی آن در نمایشگاه اینوتکس گفت: در دهمین نمایشگاه اینوتکس از محصول جدید خود به نام دوربین تصویربردار فراطیفی مرئی و فروسرخ رونمایی کردیم.

به گفته سلطانی، شرکت پرتو افزار صنعت به عنوان اولین و تنهاترین مجموعه تولیدکننده این دوربین قابل حمل با قابلیت‌های نصب بر روی انواع اسکنرهای مختلف در کشور معرفی شده است.

جذب سرمایه؛ راه حل مشکلات

بنا به گفته مدیرعامل این مجموعه، پیشرفت‌های علمی در زمینه های مختلف و نیازهای جامعه تولید محصولات هایتک با فناوری بالا را می‌طلبد که شرکت‌های مختلف را به این سمت سوق می‌دهد.

در پایان این گفت و گو، سلطانی در خصوص چالش‌ها و موانعی که در ادامه راه پیش رو دارند، افزود: تنها راه برای حل چالش‌ها و تامین منابع مالی برای تولید انواع محصولات پیشرفته، جذب سرمایه است.

مرتبط با : پرتو افزار صنعت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز