رشد 5700 واحدی بورس تهران به کمک سهام های فلزی

لست سکند

بورس تهران امروز دوشنبه 20 اردیبهشت ماه 1400 بعد از مدتها یک روز مثبت به خود دید و بیش از 5700 واحد رشد کرد.

به گزارش کاماپرس، سهام های شاخص ساز دیروز – یکشنبه – به بازار پشت کرده بودند اما امروز با لبخند خود بازار سرمایه را کمی از وضعیت نامطلوب خود خارج کردند. این گونه تحرکات را باید مثبت ارزیابی کرد اما نمی توان به دنباله دار بودن آن امید بست.

شاخص کل بورس امروز با رشد پنج هزار و ۵۷۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۱۵۷ هزار و ۴۶۹ واحدی رسید. آغاز معاملات در روزجاری با روند نوسانی شاخص کل همراه بود اما از ساعت ۱۱ با ارسال سفارش‌های خرید سنگین در نماد‌های شاخص‌ساز به خصوص گروه فلزات اساسی، شاخص بورس در مسیر صعودی قرار گرفت.

در معاملات امروز بازار سهام چند نماد بزرگ مثل فملی، فولاد، شستا، فارس، وغدیر و فخوز بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و رمپنا تنها نماد شاخص‌ساز با تاثیر منفی بود.

نکته دیگر این که امروز شاخص کل رشد ۴۸ صدم درصدی را ثبت کرد اما شاخص هم‌وزن ۵۵ صدم درصد کاهش یافت که نشان می دهد شرایط بد شرکت‌های کوچک و متوسط بورس ادامه دارد.

راز آسمان پایتخت

فملی عنوان سنگین ترین صف بازار را گرفت

این نکته نیز در معاملات امروز بازار سرمایه قابل توجه بود که سهام فملی (شرکت ملی صنایع مس ) امروز با تقاضای فراوان مواجه شد. طوری که تا ساعات پایانی معاملات یک صف خرید به ارزش ۳۴ میلیارد تومان برای نماد فملی تشکیل شده و کسی حاضر به فروش سهام نشد. ذوب نیز بعد از روند نزولی طولانی مدتی که پشت سر گذاشت، بلاخره یک روز خوب را تجربه کرده و با صف ۳۰ میلیارد تومانی در رتبه دوم سنگین‌ترین صف خرید بازار قرار گرفت. پترول هم با صف خرید ۱۵ میلیاردی در رتبه سوم ایستاده. شصدف، وغدیر، واعتبار، شگویا، البرز، وساپا، فولاد و شستا از دیگر نماد‌های دارای صف خرید با ارزش بالای یک میلیارد تومان در بازار امروز بودند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز