رشد شاخص بورس ادامه‌دار خواهد بود؟

لست سکند

با وجود این که بورس‌های سراسر دنیا با مشکل افت شدید ارزش سهام مواجهند اما به نظر می‌رسد کرونا عطش مردم را بیشتر کرده تا با نقد کردن دارایی‌ها، بیرون کشیدن پول‌ها از بانک و نقد کردن ارزها و سکه‌های خانگی، پا به بازار سرمایه بگذارند.

به گزارش کاماپرس، با وجود اینکه انتظار می‌رفت ترکش‌های استعفای شاپور محمدی و جانشینی وی با حسن قالیباف اصل که سال‌ها مسئولیت شرکت بورس اوراق بهادار تهران را بر عهده داشت به معاملات امروز بازار سرمایه برخورد کند اما ماشین رشد و رونق بورس تهران همچنان تخته‌گاز به حرکت خود ادامه داد تا روند ورود نقدینگی به این بازار همچنان رکورد بزند.

عبور از کانال 597 هزار واحدی

با افزایش شارپی قیمت‌ها در نمادهایی چون فولاد، فارس، فملی، پارس، کگل، ومعادن و وغدیر، شاخص کل با رشد 13،711 واحدی به 597،094 واحد رسید. به عقیده بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه، عبور از کانال 597 هزار واحدی نشان از پتانسیل این بازار برای فتح قله‌های 600 هزار تا یک میلیون واحدی است.

آمار امروز بازار سرمایه

شاخص کل 597،094 واحد / میزان تغییر 13،711 مثبت / ارزش معاملات امروز 58،792 میلیارد ریال (بورس) – 30،213 میلیارد ریال (فرابورس)

راز آسمان پایتخت

آیا رشد شاخص ادامه‌دار خواهد بود؟

اگرچه شاخص 597 هزار واحدی هنوز هم در مخیله بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه نمی‌گنجد و آن‌ها معتقدند که این رشد شاخص در ادامه با ایجاد حباب قیمتی همره خواهد بود، اما به نظر نمی‌رسد شاخص کل به این سادگی‌ها از شکستن مرزها و رکوردها دست بکشد.

به عقیده برخی کارشناسان، این افزایش نجومی شاخص به دلیل گسیل سنگین نقدینگی مردم به این بازار است و تا زمانی که این روند قطع نشود، شاخص کل از حرکت رو به رشد خود نخواهد ایستاد. ورود بیش از 200 هزار میلیارد تومان نقدینگی در ماه‌های گذشته نیز خود صحه‌ای بر این مدعاست. به نظر می‌رسد با اقبالی که مردم به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه نشان می‌دهند، همچنان باید منتظر در هم شکسته شدن مرزها و سدهای مقاومتی این بازار باشیم.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز