راهنمای گردشگری تور سریلانکا نوروز 1403

تور سریلانکا - کاماپرس

سریلانکا به دلیل برخورداری از تمدن تاریخی هزار ساله، سواحل شرقی، طبیعتی بکر و بی‌نظیر، حیات وحش استثنایی و تنوع غذاهای خوشمزه، یکی از بهترین مقاصد برای سپری کردن تعطیلات نوروز 1403 به شمار می‌رود.

به گزارش کاماپرس، سریلانکا با داشتن حدود 1340 کیلومتر خط ساحلی زیبا به یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری برای دوست‌داران ورزش‌های آبی و موج‌سواران حرفه‌ای تبدیل شده است. علاوه بر آن، گردش و تفریح در میان طبیعت، جاذبه‌های تاریخی و حیات وحش استثنایی این منطقه تنها بخشی از تفریحاتی است که تور سریلانکا نوروز 1403 را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای گردشگران ایرانی تبدیل کرده است.

در این گزارش به زیباترین شهرهای سریلانکا، جاذبه‌های دیدنی آن و استثنایی‌ترین غذاهای محلی مردمان این کشور پرداخته شده است.

بهترین زمان سفر به سریلانکا

سریلانکا در طول سال شگفتی‌های خاص خودش را دارد و زیبا و تماشایی است؛ با این حال، فصل بهار به ویژه ماه‌های فروردین و اردیبهشت، بهترین زمان بازدید از این کشور است.

در این زمان، آب‌وهوای بسیار عالی در سریلانکا جریان دارد و فرصت تماشای پلنگ‌ها، فیل‌ها، زرافه‌ها و بوفالوها بیش از هر زمانی است و می‌توان در کنار هوای عالی از تماشای آسمان آفتابی همراه با دریای زلال آبی لذت بسیاری برد.

راز آسمان پایتخت

گردشگرانی که با هدف شرکت و بازدید از فستیوال‌ها و جشنواره‌های رنگارنگ به سریلانکا سفر می‌کنند، می‌توانند همراه با تور سریلانکا نوروز 1403 راهی این کشور شوند.

در فرودین ماه جشنواره‌های متعددی همچون جشنواره سال نو سینهالا و تامیل (Sinhala and Tamil) برگزار می‌شود. جشنواره سال نو سینهالا و تامیل به مناسبت شروع سال قمری در فصل بهار برگزار می‌شود و در سراسر این شهر شادی و جشن در جریان است.

تور سریلانکا - کاماپرس

زیباترین شهر ساحلی در سریلانکا

بنتوتا، شهری ساحلی با چشم‌اندازی باشکوه از دریایی با مرجان‌های زیبا، ساحلی از شن‌های سفید و طبیعتی سرسبز به عنوان یکی از محبوب‌ترین شهرهای ساحلی سریلانکا برای گذراندن تعطیلات ماه عسل و تعطیلات خانوادگی محسوب می‌شود.

وجود تفریحات متنوع آبی نظیر اسکی روی آب، قایق سواری، ماهیگیری در اعماق اقیانوس هند و موج سواری، بنتوتا را به عنوان پایتخت ورزش‌های آبی سریلانکا معرفی کرده است. از دیگر جاذبه‌های دیدنی بنتوتا می‌توان به باغ بریف بنتوتا، معبد گاله پاتا ویهارا، پرورشگاه لاک‌پشت کوسگودا، رودخانه بنتوتا، معبد کاند ویهاری و جزیره سینامون اشاره کرد که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهید شد.

تور سریلانکا - کاماپرس

باغ بریف بنتوتا: بریف بنتوتا به سبک باغ‌های ژاپنی ساخته شده و به دلیل پوشش گیاهی متنوع، مجسمه‎‌‌ها و آثاری از بویس باوا – هنرمند مشهور سریلانکایی – میزبان بسیاری از طبیعت‌گردان از سراسر جهان است.

رودخانه بنتوتا: این رودخانه یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری شهر بنتوتا است که سکونتگاه بیش از 100 گونه پرنده زیبا بوده و نام بهشت پرندگان را به خود اختصاص داده است.

گردشگران با سفر همراه با قایق به اعماق این رودخانه می‌توانند ضمن لذت بردن از فضای سرسبز اطراف، عکس‌هایی به یادماندنی و زیبا ثبت کنند.

جزیره سینامون یا جزیره دارچین: این جزیره یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی شهر بنتوتا است. برای گذراندن یک روز آرام و به دور از هیاهو می‌توانید به جزیره سینامون سفر کنید و ضمن لذت بردن از فضای اطراف، در رستوران‌ها و کافه‌های متنوع این جزیره انواع غذاهای سنتی و بین‌المللی را نوش جان کنید.

سواحل رویایی اوناواتونا در کلمبو سریلانکا

گاهی انتخاب بین جنگل و دریا برای گذراندن یک روز خوش، انتخابی دشوار است. سواحل رویایی اوناواتونا همان چیزی است که گردشگران به آن احتیاج دارند.

شهر کوچک اوناواتونا به داشتن دریایی زلال و شفاف و سواحل طلایی رنگ شهرت دارد و این زیبایی بی‌نظیر چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. دنیای اصلی ماجراجویی در اوناواتونا در اعماق آب‌های مواج اقیانوس این جزیره آغاز می‌شود؛ جایی که گردشگران می‌توانند با غواصی به قلمرو ماهی‌های رنگارنگ و آب سنگ‌های مرجانی آن پا بگذارند.

همچنین گردشگران تور سریلانکا می‌توانند با اجاره یک صندلی در ساحل همراه با چترهای آفتاب‌گیر، از آفتاب درخشان بر ساحل داغ طلایی رنگ لذت ببرند. شنا، موج‌سواری، ماهیگیری و قایق‌سواری از جمله تفریحات آبی این ساحل زیبا به شمار می‌رود.

تور سریلانکا - کاماپرس

غذاهای استثنایی در سریلانکا

کوتو روتی: کوتو روتی، یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی سریلانکا بوده که می‌توان رنگ و بوی آن را در گوشه و کنار خیابان‌های شهر و رستوران‌های آن احساس کرد.

در واقع کوتو برای مردمان سریلانکا نوعی همبرگر بوده و اغلب علاقه‌مندان به فست‌فود، این غذا را سفارش می‌دهند. کوتو روتی با مواد اولیه‌ای همچون گوشت یا مرغ، سبزیجات، زردچوبه، برگ کاری، گوجه فرنگی و انواع ادویه‌های سریلانکایی آماده می‌شود.

لامپریس: لامپریس از دیگر غذاهای خوش طعم مردمان سریلانکا بوده که از ترکیب برنج، گوشت و سس تند آماده و پس از ترکیب مواد اولیه، در درون برگ موز پیچیده و سرخ می‌شود. یک اسکوپ برنج در وسط برگ موز قرار می‌گیرد و اطراف آن ترکیبی از گوشت کاری، سبزیجات و خمیر میگو چیده می‌شود.

ماهی ترش: ماهی ترش، یکی دیگر از لذیذترین غذاهای سریلانکا بوده که طرفداران بسیار زیادی دارد. ماهی ترش از گوشت‌های تکه شده‌ی ماهی تهیه می‌شود و آن‌چه که طعمی ترش به این غذا می‌بخشد، ادویه‌های ترش مزه  و میوه‌های ترش مختلف است. مهم‌ترین میوه ترش خوشمزه‌ای که برای خوش‌طعم کردن این ماهی استفاده می‌شود، گوراکا نام دارد. مردمان سریلانکا براساس میل و ذائقه‌های مختلف، ماهی ترش را به دو نوع کبابی یا سرخ شده طبخ می‌کنند.

تور سریلانکا - کاماپرس

اخذ آنلاین تور سریلانکا نوروز 1403 با «آریاک سفر»

آریاک سفر با داشتن 20 سال سابقه، یکی از معتبرترین آژانس‌های هواپیمایی فعال در زمینه تهیه آنلاین بلیط هواپیما، برگزاری تورهای داخلی و خارجی، رزرو هتل و امثال آن به شمار می‌رود و همواره با داشتن تورلیدرهای مجرب، تورهای جذابی را برای گردشگران فراهم کرده است.

برای اطلاع از قیمت تور سریلانکا نوروز 1403 و رزرو آن می‌توان به وبسایت مجموعه آریاک سفر به آدرس www.aryaktravel.com مراجعه کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز