راهنمای خرید فرش 1200 شانه اصل

فرش 1200 شانه-کاماپرس
لست سکند

خرید فرش 1200 شانه ماشینی با توجه به کیفیت بالا، برخورداری از طرح و رنگ های متنوع، شباهت به فرش دستباف و قیمت مناسب و ارزان، از محبوبیت بسیاری در میان ایرانی‌ها برخوردار است. به گزارش کاماپرس، فرش به عنوان یکی از عناصر جدایی‌ناپذیر خانه‌های ایرانی، نقش قابل توجهی در دکوراسیون منازل دارد و بسیاری از افراد به واسطه قیمت گران فرش دستباف به سراغ فرش های ماشینی رفته‌اند. در این میان فرش 1200 شانه که از نظر ظاهر و کیفیت تفاوت چندانی با فرش دستباف ندارد، جایگزین خوبی برای فرش دستباف محسوب می‌شود؛ با این حال، برخی از فروشندگان با سوءاستفاده از محبوبیت فرش 1200 شانه، انواع تقلبی و بی‌کیفیت آن را در بازار به فروش می‌رسانند.

این گزارش به ارائه راهنمای خرید فرش 1200 شانه اصل ‌پرداخته است.

فرش 1200شانه-کاماپرس

فرش 1200 شانه چیست؟

فرش 1200 شانه، یکی از انواع شیک و مرغوب فرش های ماشینی است که از لحاظ زیبایی و ظرافت تفاوت چندانی با فرش های دستباف ندارد. منظور از 1200 شانه بودن فرش این است که در هر یک متر از عرض فرش 1200 گره قرار دارد.

در این مورد لازم به ذکر است که تعداد شانه و تراکم فرش های ماشینی یکی از فاکتورهای مهم در بررسی کیفیت آن‌ها محسوب می‌شود؛ از این رو فرش های با شانه و تراکم بالا مثل فرش 1200 شانه در مقایسه با فرش های کم تراکم مانند فرش 500 شانه با کیفیت تر هستند.

راز آسمان پایتخت

فرش 1200 شانه-کاماپرس

مشخصات فرش 1200 شانه

خرید فرش 1200 شانه اصل، بدون آشنایی با ویژگی ها و مشخصات این نوع فرش تا حدودی دشوار و چالش‌برانگیز است؛ از این رو برخی از ویژگی های فرش 1200 شانه در ادامه آمده است.

نداشتن بو: یکی از مهم‌ترین ویژگی های فرش 1200 شانه اصل، نداشتن بوی پلاستیک و مواد نفتی به واسطه استفاده از الیاف مرغوب و همچنین عدم استفاده از پلی استر در تولید آن است.

استحکام بالا: فرش 1200 شانه با توجه به نحوه بافت آن، کاملا توپر بوده و تراکم بین ریشه های آن بسیار بالا است. این مسئله موجب استحکام بالای این فرش می‌شود و در نتیجه باز شدن بین ریشه های آن بر اثر استفاده یا شست و شو غیرممکن است.

ظرافت و زیبایی: استفاده از نخ های بسیار ظریف در بافت فرش 1200 شانه اصل موجب ظرافت و زیبایی چشمگیر آن می‌شود.

نداشتن پرز: الیاف فرش‌ ماشینی با کیفیت و به ویژه فرش 1200 شانه اصل اکریلیک هیت ست شده است و اصلا پرز نداشته و از این نظر گزینه مناسبی برای اتاق پذیرایی و اتاق خواب محسوب می‌شود.

فرش 1200 شانه-کاماپرس

در خرید فرش 1200 شانه چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

برای خرید فرش 1200 شانه اصل، علاوه بر بررسی ویژگی ها و مشخصات فرش که در بالا ذکر شد، برخی نکات دیگر نیز باید مورد توجه قرار گیرد که در ادامه شرح داده شده است.

برچسب کارخانه: یکی از مواردی که پس از خرید فرش 1200 شانه باید بررسی کرد، برچسب کارخانه یا همان علامت مخصوصی است که در پشت فرش چسبانده می‌شود. اطلاعات فرش مانند نام تولیدکننده، شماره سریال فرش، تعداد شانه و ابعاد آن روی این برچسب‌ها ذکر می‌شود.

جنس نخ خاب و نخ پود: جنس نخ خاب و همچنین جنس نخ پود مورد استفاده در فرش‌های ماشینی، یکی از فاکتورهای موثر در کیفیت آن‌ها است؛ از این رو پیش از خرید باید این موارد را از فروشنده جویا شد. بهترین جنس نخ خاب در صنعت فرش ماشینی اکریلیک هیت ست شده است که تا سال‌ها دوام و زیبایی فرش را تضمین می‌کند. اگرچه نخ ویسکوز یا ابریشم مصنوعی هم در فرش 1200 شانه اصل به کار می‌رود.

خرید از مراکز معتبر: بررسی ویژگی های فرش 1200 شانه ممکن است برای افراد معمولی کار راحتی نباشد یا حتی افراد سودجو بتوانند برچسب پشت فرش را جعل کنند؛ از این رو بهترین راه برای اطمینان از کیفیت و اصل بودن فرش 1200 شانه مورد نظر، خرید از مراکز و فروشگاه های معتبری است که علاوه بر ضمانت اصالت و کیفیت، پاسخگویی مناسبی نیز دارند.

خرید انواع فرش 1200 شانه از «قالی کاشان»

قالی کاشان به عنوان یک مجموعه معتبر و با سابقه در زمینه عرضه و فروش انواع فرش های ماشینی کاشان از بهترین برندها اعم از فرش محتشم، فرش بزرگمهر، فرش عقیق، فرش میناز و دیرین فرش آریا فعالیت می‌کند. این مجموعه با حذف واسطه ها و فروش مستقیم تمامی فرش‌های ماشینی کاشان از برندهای معتبر، این محصولات را با قیمت کارخانه و ارزان ترین قیمت به دست مشتری می‌رساند. ضمن اینکه با خرید فرش کاشان از مجموعه قالی کاشان می‌توان از مزایای ارسال رایگان در سریع‌ترین زمان، گارانتی بازگشت وجه و ضمانت 120 ماهه نیز بهره‌مند شد.

علاقه­‌مندان برای مشاوره و خرید فرش 1200 شانه کاشان می‌توانند به وبسایت https://ghaliekashan.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن همراه 09130677797 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : قالی کاشان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز