راهنمای خرید بیمه شخص ثالث اقساطی از بیمه دات کام

لست سکند

بدون شک تمام افرادی وسایل نقلیه موتوری دارند باید نسبت به تهیه بیمه شخص ثالث در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام نمایند. بیمه شخص ثالث اقساطی در واقع یک گزینه مناسب برای افرادی است که نمی‌توانند هزینه بیمه را نقدی پرداخت کنند. اما در مورد بیمه شخص ثالث اقساطی و شرایط آن چه می‌دانید؟ در این مقاله می‌خواهیم نحوه تهیه بیمه شخص ثالث را به صورت اقساطی برای شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

بیمه شخص ثالث اقساطی چیست؟

در ابتدا و قبل از هر چیز باید بدانید که قوانین بیمه شخص ثالث اقساطی چیست؟ برای این که این موضوع را کامل شرح دهیم ابتدا بیمه شخص ثالث را تعریف می‌کنیم. همان‌طور که می‌دانید بیمه شخص ثالث عبارت است از بیمه‌ای که خسارات جانی و مالی شخص ثالث را پرداخت می‌کند. این بیمه هزینه درمان، فوت و خسارات وارد شده به خودرو و کلیه وسایل نقلیه را می‌پردازد.

بیمه شخص ثالث اقساطی دقیقا همان بیمه شخص ثالث نقدی است با این تفاوت که شما هزینه بیمه را نقدی پرداخت نمی‌کنید.

تفاوت بیمه شخص ثالث اقساطی و بیمه کوتاه مدت شخص ثالث در چیست؟

راز آسمان پایتخت

تفاوت بیمه شخص ثالث اقساطی و کوتاه مدت

حال که با بیمه شخص ثالث اقساطی آشنا شدید باید بدانید که این بیمه چه تفاوتی با بیمه کوتاه مدت شخص ثالث دارد. احتمالا می‌دانید که بیمه شخص ثالث کوتاه مدت را در بازه‌های دو، سه، چهار، شش و 9 ماهه صادر می‌کنند. اما بیمه شخص ثالث اقساطی دقیقا مانند بیمه نقدی در مدت زمان یک ساله صادر می‌شود.

نکته مهم و قابل توجه در مورد بیمه شخص ثالث کوتاه مدت این است که تخفیف‌های بیمه شخص ثالث کوتاه مدت تنها در صورتی برای خریدار در نظر گرفته می‌شود که مجموع مدت زمان بیمه‌نامه او به 12 ماه برسد. از طرف دیگر هزینه بیمه شخص ثالث کوتاه مدت با مدت زمان ارتباطی ندارد.

به عنوان مثال می‌توان گفت قیمت بیمه شخص ثالث کوتاه مدت سه ماهه از یک چهارم بیمه شخص ثالث یک ساله بیشتر است. حق بیمه دریافتی کوتاه مدت نسبت بیمه نامه شخص ثالث یک ساله در حدود ۱۸% بیشتر است. به علاوه هزینه بیمه شخص ثالث نقدی و اقساطی تقریبا برابر است و این مزیت بیمه شخص ثالث قسطی نسبت به بیمه شخص ثالث کوتاه مدت در ارزان‌تر بودن آن نمایان می شود. بهتر است بدانیم که بیمه نامه شخص ثالث اقساطی بدون سود و بدون کارمزد صادر می شود و صدور آن نیازی به ضامن ندارد.

نحوه خرید بیمه شخص ثالث اقساطی

نحوه خرید بیمه شخص ثالث اقساطی

قبل از این‌که نحوه خرید بیمه شخص ثالث را برای شما توضیح دهیم. در ابتدا لازم است بدانید که بیمه شخص ثالث اقساطی از طرف چه شرکت‌هایی ارائه می‌شود. به همین منظور باید بدانید که شرکت‌های زیر بیمه شخص ثالث را به صورت اقساطی به فروش می‌رسانند:

  • شرکت بیمه پارسیان
  • بیمه شخص ثالث پاسارگاد
  • بیمه شخص ثالث اقساطی آسیا
  • شرکت بیمه ایران

بیمه شخص ثالث را از شرکت‌های فوق می‌توان به صورت اقساطی خرید. برای خرید بیمه اقساطی می‌توانید از طریق کارگزاری‌های آنلاینی که امکان خرید اقساطی را دارند اقدام کنید. یکی از این کارگزاری‌های آنلاین بیمه دات کام است که در ادامه نحوه خرید آنلاین بیمه شخص ثالث اقساطی را از این کارگزاری برای شما توضیح می‌دهیم.

خرید بیمه شخص ثالث اقساطی از بیمه دات کام

بیمه دات کام یک کارگزاری اینترنتی است که امکان خرید بیمه را به صورت آنلاین در دسترس مشتریان قرار داده است. برای خرید آنلاین بیمه شخص ثالث اقساطی از بیمه دات کام باید به روش زیر عمل کنید:

  1. در ابتدا باید به صفحه استعلام بیمه شخص ثالث وارد شوید.
  2. سپس با ورود اطلاعات مربوط به خودرویتان در کادرهای مدنظر و کلیک روی دکمه استعلام،سامانه بیمه دات کام شرکت های مختلف بیمه گر را با شرایط مختلف بیمه ای از جمله شرایط بیمه اقساطی شخص ثالث به شما نشان خواهد داد.
  3. در مرحله بعد با انتخاب گزینه خرید اقساطی ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه‌گر، به صفحه تایید انتخاب هدایت خواهید شد. در آن صفحه اطلاعات ورودی خودروی شما و شرایط خرید بیمه قسطی شخص ثالث نمایش داده می‌شود.
  4. در انتها در صورت تایید، به صفحه ورود یا ثبت نام در سایت و سپس صفحه پرداخت هدایت خواهید شد.

پس از طی مراحل فوق و پرداخت حق بیمه، کارشناس بیمه، بیمه‌نامه را درب منزل و بدون  هزینه تحویل خواهد داد. شما می توانید چک های مربوطه را با توجه به نکات مذکور به ایشان برگردانید.

همانطور که می‌دانید خرید آنلاین بیمه شخص ثالث به صورت اقساطی یک مزیت محسوب می‌شود. چرا که بدون اتلاف وقت و از منزل می‌توانید با خیال راحت بیمه خودروی خود را خریداری کنید.

بهترین بیمه شخص ثالث

FIبه نقل از بیمه دات کام، شرکت‌های بیمه تقریبا قیمت‌های یکسانی برای بیمه شخص ثالث ارائه می‌کنند. اما قیمت، به تنهایی نمی‌تواند عامل تعیین‌کننده در خرید بهترین بیمه شخص ثالث باشد. در انتخاب و خرید بیمه شخص ثالث باید عوامل مختلفی نظیر: توانگری شرکت بیمه، میزان پوشش مالی ارائه شده، کیفیت پرداخت خسارت، تعداد شعب، سهم از بازار و… مدنظر قرار گیرند. شما می‌توانید برای استعلام بیمه شخص ثالث از شرکت‌های مختلف به سایت bimeh.com مراجعه نمایید. سپس آنها را با هم مقایسه کنید و بهترین بیمه شخص ثالث را انتخاب و پروسه خرید آنلاین بیمه شخص ثالث خود را بیمه دات کام پیش ببرید.

تغییرات قانون بیمه شخص ثالث از سال ۱۴۰۰

باید گفت که قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۰ تغییرات محسوسی را تجربه کرد که شما به عنوان یک بیمه گزار باید از این تغییرات و قوانین مربوط به آن اطلاعات کافی داشته باشید:

  • الحاقیه بیمه شخص ثالث: در سال‌های گذشته مطابق با قانون قبلی بیمه گزارانی که سررسید بیمه‌نامه آنها در ابتدای سال شمسی نبود، ملزم می‌شدند با اعلام نرخ جدید حق بیمه از طرف بیمه مرکزی مابه التفاوت حق بیمه را پرداخت کنند تا بتوانند از حداقل سقف پوشش مالی برخوردار شوند. این مابه التفاوت به شکل یک الحاقیه صادر می‌شد که برای بسیاری از رانندگان تبدیل به یک دغدغه جدی شده‌بود. در سال ۹۶ قانونی تصویب شد که به موجب آن این الحاقیه حذف شد و در صورت تصادف و خسارت، هزینه مابه التفاوت ناشی از افزایش نرخ سالانه دیه و حق بیمه، توسط صندوق تامین خسارت های بدنی پرداخت می شود و کسی از بابت خرید الحاقیه هیچ گونه نگرانی نخواهد داشت. برای سال ۱۴۰۱، فقط بیمه گزاران نیاز است تا برای افزایش خسارت مالی و حوادث راننده الحاقیه بگیرد.
  • بیمه شخص ثالث برای رانندگان سابقه دار: مطابق با قانون جدید نرخ بیمه ثالث برای رانندگانی که نمره منفی بالایی دارند و سوابق تخلف آن ها زیاد است با سایر افراد تفاوت دارد. چون بیمه این افراد ریسک بالاتری دارد. مطابق با این قانون شرکت‌های بیمه، حق بیمه بیشتری از این اشخاص دریافت می‌کنند.
  • برخورد قانون جدید با متقلبان: مطابق با قانون جدید بیمه ثالث اگر کسی با صحنه سازی و نمایش اقدام به دریافت خسارت از بیمه کند، به حبس تعزیری محکوم می‌شود و ملزم است دو برابر مبلغ دریافتی از بیمه را پرداخت کند. بر اساس این قانون راننده مقصر در حادثه، به هیچ عنوان زندانی نمی‌شود.

چند تغییر مهم دیگر

در ادامه توجه شما را به تغییرات دیگر بیمه شخص ثالث جلب می‌نماییم:

  • پرداخت خسارت بیمه ثالث و رانندگان متخلف: مطابق با این قانون راننده‌ای که با تخلف و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی باعث بروز تصادف شده، ملزم است بخشی از خسارات را شخصا پرداخت کند.
  • جریمه برای شرکت‌های بیمه: اگر بیمه گزار مدارک کاملی داشته باشد و رای دادگاه مبنی بر دریافت خسارات از شرکت بیمه به سود بیمه گزار باشد، و شرکت بیمه در پرداخت هزینه ها و خسارات تعلل کند، باید جریمه شود.
  • تغییرات بیمه حوادث راننده: مطابق با قانون جدید خسارات جانی راننده مقصر بر حسب بیمه‌نامه پرداخت می شود. این در حالی است که در قانون قدیم تنها فوت و قطع عضو تحت پوشش بیمه حوادث راننده قرار می گرفت.

انتهای پیام

مرتبط با : بیمه دات کام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز