راهنمای خرید انواع سپر خودرو

پرشین یدک-کاماپرس
لست سکند

یکی از قطعات مهم و ضروری در هر خودرو، سپر آن است. وظیفه اصلی سپر این است که از خودرو و بدنه آن در هنگام ورود ضربه در تصادفات رانندگی، محافظت ‌کند. انواع سپر خودرو در دو دسته و برای هر دو بخش جلویی و پشتی اتومبیل، تولید و عرضه می‌شود.

به گزارش کاماپرس به نقل از پرشین یدک، خرید سپر خودرو اصل و باکیفیت برای اطمینان از سلامت خودرو و سرنشینان آن در هنگام تصادفات رانندگی، اهمیت بالایی دارد. اگر سپر خودروی مخصوص ماشین خود را خریداری نکنید، ممکن است در محل مناسب نصب نشده و اندازه آن کوتاه یا زیادی بلند باشد. به عنوان مثال برای خرید سپر جلوی پراید، حتما باید نمونه مناسب و استاندارد این مدل خودرو را تهیه نمایید.

به گزارش کاماپرس، علی ‌رغم این‌که اصلی ‌ترین نقش سپر خودرو، محافظت از بدنه و قطعات داخلی آن است، امروزه از انواع سپر به عنوان یک المان تزئینی و افزایش زیبایی در خودرو نیز استفاده می ‌شود.

سپر خودرو چیست؟

سپر خودرو، یک قطعه محافظتی از جنس پلاستیک، فلز یا فایبرگلاس است که در دو قسمت جلو و عقب اتومبیل تعبیه می ‌شود. طراحی سپر ماشین به جهت افزایش ایمنی و عدم آسیب در حین ضربه، به شکل شبکه‌ های در هم تنیده است که به دیاق شهرت دارد. دیاق، وظیفه خنثی کردن انرژی وارد به سپر در هنگام ورود ضربه را دارد. دیاق سپر، پس از هر بار ورود ضربه آسیب دیده و برای تصادفات احتمالی بعدی حتما باید تعویض گردد.

آشنایی با انواع سپر خودرو

وجود سپر در هر خودرو، برای کاهش خسارات وارد به آن و همچنین حفظ سلامت سرنشینان بسیار ضروری است؛ ضمن این‌که در اکثر موارد نقش تزئینی نیز برای خودرو دارد. انواع سپر اتومبیل شامل موارد زیر می باشد.

راز آسمان پایتخت

سپر جلو خودرو

سپر جلو خودرو، قطعه‌ای است که در قسمت جلویی ماشین و بر روی شاسی ‌های آن نصب می ‌شود. این سپر جلویی، ضرباتی که از قسمت جلو به خودرو وارد می‌شود را دریافت و خنثی می ‌کند.

سپر عقب خودرو

سپر عقب خودرو نیز در بخش پشتی هر اتومبیل و به انتهای شاسی ‌ها متصل می‌ شود. سپر عقب خودرو نیز ضربات وارد به قسمت پشتی آن را دریافت و خنثی می‌ نماید.

پرشین یدک-کاماپرس

هنگام خرید سپر ماشین به چه نکاتی توجه کنیم؟

سپر خودرو یک قطعه اساسی برای تامین امنیت سرنشینان و کاهش آسیب‌ های وارده به بدنه ماشین است؛ از این رو خرید این قطعه باید با دقت بالایی صورت گیرد. برخی از نکات مهم برای خرید سپر خودرو در ادامه آمده است.

توجه به جنس سپر خودرو

سپر با توجه به متریال مورد استفاده در ساخت آن، به سه نوع فلزی، پلاستیکی و فایبرگلاس تقسیم می‌شود. کیفیت سپر اتومبیل غالبا بر روی قیمت آن نیز اثرگذار است. در صورت خرید یک سپر بی‌کیفیت و ارزان قیمت، با کوچک‌ ترین ضربه مجبور به تعویض آن می ‌شوید و هزینه آن در دراز مدت بسیار بیشتر تمام می‌ شود.

سپرهای کربنی و فایبرگلاس علاوه بر سبکی، مقاومت بسیار بالایی داشته و در مقایسه با دیگر انواع آن، گزینه های مناسب ‌تر و ایمن ‌تری هستند.

رنگ سپر اتومبیل

دومین نکته مهم، خرید سپر رنگ شده و متناسب با رنگ اتومبیل شما است. در نتیجه دیگر نیازی به صرف هزینه و زمان برای رنگ ‌آمیزی نیست. سپرهای رنگ شده غالبا کیفیت بالایی دارند.

سالم بودن سپر خودرو

در هنگام خرید سپر، حتما ظاهر و بدنه آن را به شکل دقیق بررسی کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید. این قطعه از زمان تولید تا فروش ممکن است به هر دلیلی دچار شکستگی، رنگ پریدگی یا هر آسیب فیزیکی دیگر شده باشد. سالم نبودن سپر خودرو می‌تواند در کارکرد صحیح این قطعه اثرگذار باشد.

کیفیت پایه ‌های سپر ماشین

در هنگام تعویض سپر خودرو بعد از تصادف، پایه ‌های فابریک سپر قبلی را بررسی کنید و در صورت سالم بودن، از همان پایه ‌ها برای نصب سپر جدید استفاده کنید. پایه ‌های فابریک سپر معمولا کیفیت بهتری داشته و موجب صرفه‌ جویی در هزینه نیز می‌ شود.

قیمت سپر خودرو

قبل از خرید سپر مناسب برای خودرو خود، حتما به میزان بودجه لازم توجه کنید. ممکن است بسیاری از مدل ‌ها و جنس ‌های سپر موجود در بازار، اصلا در محدوده قیمتی مورد نظر شما نباشند. با خرید سپر باکیفیت و صرف هزینه برای آن، در دراز مدت هزینه تعویض و تعمیر سپر خودرو بسیار کمتر تمام خواهد شد.

خرید سپر متناسب با مدل خودرو

حتما توجه کنید که سپر مورد نظر با مدل خودرو شما تناسب داشته و از سایز استاندارد برخوردار باشد.

خرید انواع سپر خودرو از پرشین یدک

فروشگاه پرشین یدک، مجموعه ای معتبر و باسابقه در زمینه تهیه و عرضه قطعات یدکی بدنه و موتوری خودرو از جمله انواع سپر می باشد. این فروشگاه، ضمن اولویت به کیفیت مواد اولیه در تولید محصول و رعایت نکات اصولی و صحیح، با شرکت‌ های تراز اول متعددی در سراسر کشور همکاری می کند.

با خرید انواع سپر خودرو از مجموعه پرشین یدک ، می‌توانید علاوه بر تضمین کیفیت، از مزایای دیگری چون گارانتی محصول، خرید آنلاین و مشاوره رایگان برای خرید بهترین و مناسب ‌ترین قطعه بهره ‌مند شوید.

حرف آخر

با توجه به راهنمای خرید انواع سپر خودرو، برای کاهش هزینه های بلندمدت ناشی از تصادفات، بهتر است قطعات اصل و فابریک را تهیه نمایید. سپرهای بی کیفیت، ضربه های وارد شده به جلو و عقب ماشین را به خوبی دفع نکرده و باعث آسیب قطعات داخلی خودرو می شوند.

هم چنین خرید سپر متناسب با مدل خودرو، در نصب و عملکرد صحیح آن تاثیرگذار است. در صورت شکستگی سپر جلو و عقب ماشین می توانید انواع رنگ شده و با کیفیت آن را دقیقا مطابق با رنگ خودروی خود، از فروشگاه های معتبری هم چون پرشین یدک خریداری نمایید.

انتهای پیام

مرتبط با : پرشین یدک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز