راهنمای اخذ فوری ویزای روسیه | شرایط + مدارک + هزینه

ویزای روسیه-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

اخذ ویزای روسیه برای مسافران ایرانی که قصد ورود به خاک این کشور را دارند، الزامی است. این ویزا در انواع مختلفی چون توریستی، کاری، تحصیلی، ترانزیت و تجاری برای متقاضیان صادر می‌شود. ویزای توریستی روسیه به دو نوع فوری و عادی تقسیم می‌شود. گردشگرانی که همراه با تورهای گروهی به روسیه سفر می‌کنند، نیازی به اخذ ویزا ندارند و تمام کارها توسط آژانس انجام می‌شود. اما چنانچه قصد دریافت ویزای روسیه به صورت انفرادی را دارید، باید با جزئیات آن آشنا شوید.

در ادامه این گزارش، راهنمای اخذ فوری ویزای روسیه ارائه خواهد شد.

شرایط دریافت ویزای روسیه برای ایرانیان

خوشبختانه، اخذ ویزای روسیه برای مسافران ایرانی شرایط چندان سختی ندارد. در نتیجه، متقاضیان می‌توانند بدون ارائه نامه و مدارک مربوط به تمکن مالی، گردش حساب و تراول هیستوری (سابقه سفر) قوی برای دریافت این ویزا اقدام کنند. افرادی که قصد اخذ این ویزا را دارند کافیست تا یک پاسپورت و یک دعوت‌نامه از آژانس مسافرتی ایرانی یا روسیه به سفارت‌خانه ارائه بدهند. لازم به ذکر است که دارندگان ویزای روسیه نمی‌توانند پس از ورود به خاک این کشور برای تغییر نوع ویزا درخواست بدهند. بنابراین، مشخص کردن هدف سفر برای تعیین نوع ویزا بسیار مهم است.

برای اخذ ویزای روسیه به چه مدارکی نیاز دارم؟

مدارک لازم برای دریافت به ویزای روسیه به نوع ویزا بستگی دارد. با این حال، اغلب این مدارک بین انواع ویزاهای روسیه، مشترک است. برخی از مهم‌ترین مدارک برای دریافت این ویزا عبارتند از:

راز آسمان پایتخت
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • دعوت‌نامه رسمی از شخص حقیقی یا حقوقی یا آژانس مسافرتی
  • کپی و اصل گذرنامه (با حداقل 6 ماه اعتبار)
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • بیمه‌نامه مسافرتی
  • دو قطعه عکس 3.5*4.5
  • واچر هتل
  • نامه پیشنهاد کاری از یک شرکت روسی برای ویزای کاری
  • نامه پذیرش از دانشگاه برای ویزای تحصیلی

هزینه ویزای روسیه

هزینه ویزای روسیه با توجه به نوع ویزا (فوری یا عادی) و تعداد دفعات مجاز ورود مشخص می‌شود. به طور کلی، هزینه ویزای فوری روسیه نسبت به ویزای عادی بیشتر است؛ اما تفاوتی میان قیمت ویزاهای توریستی، تحصیلی، کاری و… وجود ندارد. قیمت ویزای روسیه (یک بار ورود) برای مسافران ایرانی 80 دلار، قیمت ویزای روسیه (دو بار ورود) 128 دلار و قیمت ویزای چند بار ورود 240 دلار است. این هزینه باید به صورت نقدی و در سفارت روسیه پرداخت شود. البته چنانچه با تورهای گروهی به این کشور سفر می‌کنید، نیازی به پرداخت نقدی ندارید.

تفاوت ویزای توریستی عادی با فوری چیست؟

ارائه درخواست ویزای عادی یا فوری، تاثیری در تصیم‌گیری سفارت روسیه در خصوص پرونده متقاضی ندارد. تفاوت این دو ویزا در مدت زمان صدور و هزینه‌های آن است. همانطور که قبلاً اشاره شد، هزینه ویزای فوری روسیه بیشتر از ویزای عادی است. زمان بررسی درخواست ویزای عادی بین 4 الی 20 روز کاری طول می‌کشد. این در حالی است که ویزای فوری روسیه ظرف مدت یک روز کاری، صادر می‌شود.

آیا ویزای روسیه قابل تمدید است؟

متقاضیان باید توجه داشته باشند که امکان تمدید ویزای توریستی و تجاری روسیه در خاک این کشور وجود ندارد. به همین دلیل، کسانی که بیشتر از مدت زمان اعتبار ویزا در روسیه بمانند، تخلف مهاجرتی کرده‌اند. اما ویزاهای کاری و تحصیلی را می‌توان در روسیه تمدید کرد.

اعتبار ویزا نیز به نوع ویزا و تعداد دفعات مجاز ورود تعیین می‌شود. در جدول زیر، اعتبار انواع ویزای روسیه قابل مشاهده است؛

اخذ فوری و مطمئن ویزای روسیه با ویزالند

چنانچه تورهای گروهی نهال گشت را برای سفر به روسیه رزرو کنید، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان و بدون گرفتن وقت سفارت، ویزای روسیه را از طریق ویزالند دریافت کنید. برای اخذ سایر انواع ویزای روسیه نیز می‌توانید از مشاوران مجرب ویزالند کمک بگیرید و بدون مشکل، ویزای مورد نظر خود را دریافت کنید. قیمت اخذ ویزای توریستی یک بار ورود روسیه در گروه ویزالند 160 دلار است. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره جزئیات و قیمت ویزای روسیه به وبسایت ویزالند به آدرس www.visaland.org مراجعه کنید و یا با شماره 91008111-021 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : ویزالند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز