دیگر نگران مراقبت از بیمار خود در بیمارستان نباشید

تور لحظه آخری-کاماپرس

تعداد زیادی از بیمارستان‌های کشور با کمبود نیروی پرستار مواجه­اند و این مشکل در بیمارستان‌های دولتی معمولاً بیشتر به چشم می‌خورد. به علاوه، گاهی اوقات شیوع بیماری خاص در منطقه یا اعزام مجروحان حادثه به یک بیمارستان موجب می‌شود که مراقبت از سایر بیمارها به خوبی صورت نگیرد. در چنین شرایطی، استخدام پرستار بیمار در بیمارستان برای تسریع روند درمانی بهترین گزینه است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پرستار بیمار به صورت تمام وقت در کنار بیمار حضور دارد و به صورت تخصصی از وی مراقبت می‌کند؛ بنابراین سایر اعضای خانواده، دیگر نیازی به گرفتن مرخصی‌های طولانی، سفرهای بین شهری و نظایر آن ندارند. در ادامه این مطلب، وظایف پرستار بیمار در بیمارستان و مزایای بهره‌مندی از کمک آنها بیشتر مورد بررسی قرار گرفته است.

پرستار بیمار در بیمارستان چه وظایفی دارد؟

پرستار بیمار در بیمارستان تمامی وظایف همراهان را انجام می‌دهد، اما در این زمینه، تجربه و تخصص بیشتری دارد و می‌تواند به راحتی به توصیه‌های پزشک نیز عمل کند؛ بنابراین او می‌تواند با ملاحظات و مراقبت‌های درمانی ویژه خود، حال روحی و جسمی بیمار را سریع‌تر بهبود بخشد. پرستار بیمار در بیمارستان به طور خلاصه وظایف زیر را بر عهده دارد:

راز آسمان پایتخت
  • نظارت بر علائم حیاتی بیمار مانند فشار خون و دمای بدن
  • دادن به موقع دارو
  • مراقبت از زخم و تعویض پانسمان
  • گرفتن نمونه خون و انجام کارهای مشابه

گاهی اوقات، پرستار خصوصی در بیمارستان در انجام امور روزمره بیمار از جمله حمام کردن، لباس پوشیدن و غذا خوردن نیز به او کمک می‌کند.

یک پرستار خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یک پرستار خوب و دلسوز باید به جزئیاتی همچون خلق و خو و علائم حیاتی بیمار توجه کافی داشته باشد. او باید به شکلی رفتار کند که بیمار برای گفتن مشکلات و احتیاجات خود معذب نباشد. نشان دادن مهربانی می‌تواند پیوند عاطفی خوبی با بیمار برقرار کند و حال روحی وی را بهبود بخشد.

گاهی اوقات ممکن است بیمار به خاطر درد یا طولانی شدن دوره بیماری، تندخو یا بدخلق شود. پرستار بیمار در بیمارستان یا منزل باید صبر و حوصله زیادی در چنین مواردی داشته باشد و بهترین مراقبت‌ها را انجام دهد. همچنین برخی بیماران مانند نوزادان با داشتن مشکلات مادرزادی، شرایط خاصی دارند و مراقبت از آنها برای نزدیکان وی هم کار دشواری است، اما پرستار خصوصی با تخصص و مهارت ویژه خود می‌تواند، مراقبت مداوم را به خوبی انجام دهد.

پرستاران با چه شرایطی در مراکز خدمات پرستاری استخدام می‌شوند؟

خانواده‌ها معمولاً برای استخدام پرستار بیمار در بیمارستان یا منزل نگرانی‌های خاصی از بابت میزان تخصص، مهارت یا قابل اعتماد بودن فرد دارند، اما اغلب این نگرانی‌ها بی‌مورد است؛ چرا که پرستاران باید برای اشتغال در مراکز خدمات پرستاری شرایط خاصی داشته باشند. به عنوان مثال، عدم سوء سابقه کیفری و داشتن حداقل مدرک کارشناسی پرستاری از جمله این شرایط به شمار می‌رود.

به علاوه، مراکز خدمات پرستاری نیز باید گواهی انجام خدمات قانونی داشته باشد. رئیس این مرکز نیز باید مدرک کارشناسی ارشد پرستاری و دو سال سابقه کار در مراکز بهداشتی، درمانی و آموزشی داشته باشد. میزان تعرفه‌ها و کارمزدها نیز بر اساس ابلاغیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌شود.

بهترین مرکز خدمات پرستاری کشور کجاست؟

اگر به دنبال یک مرکز خدمات پرستاری معتبر و با سابقه هستید، ما به شما موسسه “توانبخش” را پیشنهاد می‌کنیم. توانبخش به شماره ثبت ۲۰۳۹۲۴ و شناسه ملی ۱۰۱۰۲۴۵۶۱۴۶ بزرگترین و معتبرترین مرکز پرستاری است که بیش از 20 سال در این زمینه سابقه فعالیت دارد. شما می‌توانید با کمک این موسسه از خدمات پرستاری در منزل یا بیمارستان، مراقبت از کودک و نگهداری از سالمند با قیمت و کیفیت مناسب بهره‌مند شوید.

افراد ساکن تهران می‌توانند برای بهره‌مندی از این خدمات و کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت این مجموعه به آدرس اینترنتی https://tavanbakhsh.com/ مراجعه کرده یا با شماره‌ تلفن­های 02166923937 و 02166564223 تماس بگیرند. لازم به ذکر است که موسسه توانبخش عضو رسمی مراکز همیاری کشور است و تیم متخصص پرستاری آن شامل آقایان و خانم‌ها می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : توانبخش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز