دلار از فاز صعودی خارج شد

لست سکند

قیمت دلار از روز گذشته در مدار نزولی قرار گرفته و اکنون در محدوده 27 هزار و 121 تومانی ایستاده است. نرخ این ارز جهانی نسبت به آخرین قیمت معاملاتی دیروز، 487 تومان کاهش داشت. برخی از فعالان بازار ارز روند نزولی نرخ دلار را در گرو شایعه موافقت آمریکا با پیش‌شرط‌های ایران برای ادامه مذاکرات وین دانسته‌اند. در حالی که عده‌ای معتقدند سخنان دیروز ریاست جمهوری لرزه شدیدی در بازار ارز داخلی به راه انداخت و موجب کاهش نرخ ارز شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دلار در حال تجربه اصلاح قیمتی بوده و بلاخره از فاز صعودی خارج شد. دیروز حداقل خریداران این ارز برای ورود دوباره به بازار هراس داشتند. به نظر تا این گروه از جریان ورود تقاضای جدید به بازار اطمینان پیدا نکنند، در موقعیت خرید قرار نخواهند گرفت. برخی معامله گران، شرط لازم برای خرید دلار را، رسیدن آن به زیر کانال 27 هزار تومانی عنوان کردند. در حالی که عده‌ای دیگر معتقد بودند که اگر بازار بار دیگر به بالاتر از قیمت 27 هزار و 800 تومانی برسد، خرید دلار را از سر می‌گیرند.

به هر حال شرایط روز گذشته تا حدودی بیانگر این بود که اگر دلار در پایین محدوده قیمتی 27 هزار و 800 تومانی باقی بماند، جریان فروش‌‌ در بازار با شدت بیشتری ادامه پیدا می‌کند.

راز آسمان پایتخت

پیش‌بینی قیمت دلار از طریق سهام پتروشیمی!

در این میان، عده‌ای از معامله گران معتقد بودند که بازار ارز علامت صعود یا نزول در روز دوشنبه را از بازار سهام دریافت خواهد کرد. به گفته این گروه، افت قابل توجه اکثر سهام‌های پتروشیمی در بورس موجب ارسال سیگنال نزولی به بازار ارز در روز یک‌شنبه شد. در صورت ادامه این وضعیت، افت قیمت دلار ادامه دار خواهد بود.

سهم‌های پتروشیمی معروف به سهم‌های دلاری بازار بورس هستند. به اعتقاد گروهی از فعالان بازار ارز، افزایش یا کاهش قیمتی این گروه سهام، به معنای پیش بینی شرکت‌ها درباره آینده نرخ دلار است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز