دستمزد کارگران در سال 99 ابلاغ شد

لست سکند

بخشنامه دستمزد کارگران در سال 99 توسط شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به همه کارفرمایان و کارگاه های مشمول قانون کار ابلاغ شد.

به گزارش کاما پرس، پس از گذشت حدود 4 ماه از سال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخشنامه مزد سالجاری را که توسط شورای عالی کار به تصویب رسیده بود، به همه کارفرمایان و کارگاه‌های مشمول قانون کار ابلاغ کرد.
در این بخشنامه آمده است که با جابجایی مبلغ روزانه ۲۵,۰۰۰ (بیست و پنج هزار) ریال از مبلغ پایه سنواتی و اضافه نمودن آن به حداقل مزد روزانه از اول تیرماه سال ۱۳۹۹ موافقت شد، بنابراین حداقل مزد از اول تیرماه سال ۱۳۹۹ روزانه ۶۳۶۸۰۹ (ششصد و سی و شش هزار و هشتصد و نه) ریال تعیین می‌شود.
همچنین سایر سطوح مزدی از ابتدای تیرماه سال ۱۳۹۹ به میزان روزانه ۱۵ درصد آخرین مزد سال ۱۳۹۸ (ثابت یا مبنا موضوع ماده ۳۶ قانون کار) به اضافه روزانه ۵۵۳۳۸ (پنجاه و پنج هزار و سیصد و سی و هشت) ریال افزایش می‌یابد.
برطبق این بخشنامه از اول تیرماه سال ۹۹ با اعمال افزایش این بند مزد شغل کارگران مشمول طرح‌های طبقه بندی مشاغل مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز مزد ثابت سایر کارگران نباید از مبلغ روزانه ۶۳۶,۸۰۹ (ششصد و سی و شش هزار و هشتصد و نه) ریال موضوع بند (۱) کمتر شود.

پرداخت سنوات به کارگران با یکسال سابقه کار

به گزارش مهر، براساس بند 2 این ابلاغیه به کارگرانی که از اول تیرماه سال ۱۳۹۹ دارای یک سال سابقه کار شده یا یک سال از دریافت آخرین پایه سنواتی آنان گذشته باشد، روزانه مبلغ ۳۳,۳۳۳ (سی و سه هزار و سیصد و سی و سه) ریال نیز به عنوان پایه (سنوات) پرداخت خواهد شد.
درواقع از اول تیرماه سالجاری همه کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یک سال سابقه کار شده و یا یک سال از دریافت آخرین پایه (سنوات) آنان در همان کارگاه گذشته باشد، اعم از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه حساب کرده باشند یا خیر، مشمول دریافت پایه (سنوات) خواهند بود.
همچنین از اول تیرسال ۱۳۹۹ پرداخت مبلغ مربوط به پایه سنواتی کارگران مشمول طرح‌های طبقه بندی مشاغل مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با در نظر گرفتن رقم فوق الذکر برای گروه یک با توجه به دستورالعمل و جدول اعلامی توسط اداره کل روابط کار و جبران خدمت صورت می‌گیرد.

راز آسمان پایتخت

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

8 دیدگاه برای “دستمزد کارگران در سال 99 ابلاغ شد

  1. سجاد گفته:

    واقعا انگار شاهکار کردن دستمزد کارگر زحمت کش نباید اینقد باشه نمیدونم چرا عدالت رو رعایت نمیکنن دم از مسلمانی وشیعه بودن میزنن اونوقت این همه بی عدالتی وجود داره با این گرانی وتورم شدید با 2سه میلیون حقوق چه کارا که نمیشه کرد پرداخت اقساط وام فیش اب برق گاز کرایه خونه خورد وخوراک شیر خشک ومای بیبی بچه خوبه اخرش هم یه چیزی تهش میمونه فقط خدا حق ماهارو از مسولین بی مسولیت بگیره الهی عامین

  2. محمد گفته:

    مگه سال 99 از اول تیر شروع میشه واقعا از مسولین بی کفایت متاسفم که فرق بین خوب وبد را نمیدونن واگه میدونن خودشونو به اون راه میزنن
    اخه تو یی که دم از عدالت میزنی حق کار گر خوردن نداره یه روزی میشه همتون به پای این کارگران زحمتکش میوفتید اون دنیا چطوری میخواهید جواب بدید آخه اونجا که دیگه میز ریاست و پارتی بازی نیست خدا به دادتون برسه اینقدر کفه بدیهاتونو سنگین نکنید وای بحالتون

  3. سیدعابدین گفته:

    یعنی چی از اول تیرماه؟؟؟ یعنی اولین ماه سال تیرماهه؟
    پس تکلیف ماههای قبل چی میشه؟ مردم را ساده فرض کردن یا خودشون نفهمن؟

  4. سامان گفته:

    بیچاره ما کارگرهای این زمونه. یک ماه باید جون بکنیم و هزاران بار تحقیر بشیم و اطاعت امر کنیم و ذلت بکشیم تازه آخر ماه که میرسه اول بدبختیه، همین حداقل حقوق رو هم که نمیدن، از بیمه هم که خبری نیست، اگه بخوان یه حقوقی هم بدن با حداقل یک ماه تاخیر میدن. از اونطرف دولت هم داره فقط سنگ بازنشسته هارو به سینش میزنه، همون عزیزانی که پدران ما بودن و کارگر رسمی بودن و یک از هزار این مشکلات ما رو نداشتن

  5. ابوالقاسم رخشانی گفته:

    برادر برو مدرک لیسانس بگیر الان داشتن مدرک دانشگاهی شان و منزلت برات میاره،فکر کردی سر کارگر یا کارفرمای بالا سرت مدرکش بدرد کار می خوره،خیالت رو راحت کنم آبکیه.

  6. فلسطین۲ گفته:

    درود.خودشونم میدونن خداوغیره همش کشکه وفقط جهت کسب درامده.وگرنه خودشون حقو حقوقوبادسر اختلاس قورت نمیدادن🤔🤔🤔😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز