دریافت پاسپورت استرالیا ؛ چگونه می توان شهروند این کشور شد؟

لست سکند

پنجمین پاسپورت معتبر جهان متعلق به استرالیاست که به دلایل مختلف همچون اقتصاد پیشرفته یکی از کشورهایی است که بسیاری به  آن علاقمندند و در صدد اخذ شهروندی این کشور برای استفاده از امکانات و دریافت گذرنامه هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ مهاجرت، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، افرادی که علاقمند به اخذ شهروندی استرالیا هستند، می‌توانند پس از گذشت چهار سال از مهاجرت به این کشور برای شهروندی استرالیا درخواست دهند. البته این امر شرایط دیگری نیز دارد که در ادامه توضیح داده می‌شود.

چگونگی دریافت شهروندی استرالیا

افرادی که درخواست تابعیت استرالیا دارند، ضمن گذشت چهار سال اقامت در استرالیا همچنین باید دارای شرایط دیگری نیز باشند. اگر فردی درخواست شهروندی داشته باشد باید حداقل یک سال قبل از آن اقامت دائم در این کشور را دریافت کرده باشد و طی یکسال قبل، حداقل 9 ماه را در این کشور زندگی کرده باشد. از دیگر لزومات  آن داشتن شرایط اخلاقی است که این امر به منظور قبول داشتن و متعهد بودن به تمامی قوانین استرالیا است. البته لازم است بدانید برای افرادی که سنی زیر 16 سال دارند شرط زمان اقامت مطرح نیست ولی باید قبل از درخواست شهروندی اقامت دائم داشته باشند.

گفتنی است که اداره مهاجرت استرالیا پس از  درخواست شهروندی هر فرد مواردی همچون هر نوع محکومیت کیفری ثبت شده، ارتباط با افراد مظنون، خشونت خانگی که گزارش شده باشد همچنین صحت اطلاعات ارائه شده را به طور کامل بررسی می‌کند و هرگونه اطلاعات گمراه‌کننده سبب لغو درخواست وی خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

قبولی در آزمون، لازمه اخذ شهروندی استرالیا

البته دیگر شرط دریافت شهروندی استرالیا قبولی در آزمون شهروندی این کشور است که افراد باید در آن نمره قبولی که برابر با 75 درصد یا بالاتر است را کسب کنند. در این آزمون افراد باید شناخت پایه از زبان انگلیسی داشته باشند، معنای شهروند استرالیایی شدن را بدانند، دانش کافی درباره استرالیا، مسئولیت‌ها و مزایای شهروندی داشته باشند همچنین ارزش‌های استرالیایی که مربوط به آزادی، احترام و… هستند را بشناسند و به آن متعهد بمانند.

مراسم شهروندی استرالیا چگونه است؟

فردی که قرار است شهروند استرالیا شود طی مراسمی سوگند یاد می‌کند و پس از آن شهروند استرالیا به حساب می‌آید. البته 4 هفته پیش از مراسم دعوت‌نامه‌ای برای شخص ارسال می‌شود که در آن زمان، مکان و ساعت مراسم مشخص شده و طی مراسم ابتدا مقدمه‌ای خوانده شده سپس سخنرانی که شامل پیام خوش‌آمد از سمت وزیر است برای فرد خوانده می‌شود، پس از آن سخنانی خطاب به حضار گفته می‌شود و بعد از آن مقام اداره مهاجرت سوگندی را می‌خواند که فرد باید پس از آن تکرار کند و پس از اجرای سوگند سرود ملی خوانده می‌شود. در روز مراسم شهروندی به فرد مدرک شهروندی معتبری داده می‌شود که پس از 10 روز می‌تواند برای اخذ پاسپورت اقدام کند زیرا ثبت شدن اطلاعات در سیستم به این مدت زمان نیاز دارد.

مزایای شهروندی استرالیا چیست؟

از مزایای شهروندی کشور استرالیا می‌توان به اخذ پاسپوت این کشور، حمایت دولت استرالیا از فرد بیرون از خاک این کشور، امکان ورود و خروج بدون محدودیت به استرالیا، ورود به پارلمان کشور از طریق انتخابات، امکان و فرصت کار در نیروی دفاعی و نظامی استرالیا، امکان ثبت فرزندان متولد شده در بیرون از خاک استرالیا بر حسب نسب به عنوان تبعه استرالیا و باطل نشدن تابعیت اولیه با اخذ شهروندی استرالیا را نام برد.

انتهای پیام

مرتبط با : سلکت ویزا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز