خودروهای خارجی بالاخره کی به بازار ایران می‌رسند؟

لست سکند

عضو کمیسیون صنایع مجلس درباره چگونگی و زمان واردات خودروهای خارجی به کشور اطلاعاتی را اعلام کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از تسنیم، حجت‌الله فیروزی به تدوین سازوکارهای واردات خودرو و نهایی شدن آیین‌نامه اجرایی توسط وزارت صمت اشاره کرد و افزود: آخرین جلسه میان کمیسیون و وزارت صمت برگزار و نقطه نظرات در آیین‌نامه آورده شده است.

به گفته فیروزی تمامی افراد چه حقیقی و حقوقی می‌توانند واردات را انجام دهند ولی خودروهای تمام برقی و هیبریدی ابتدا در مناطق آزاد وارد خواهند شد. خودروهای دیگر نیز قرار است در حمل‌ونقل عمومی مورد استفاده قرار گیرد و با خودروهای فرسوده تعویض شوند و قسمتی دیگر، خودروهایی هستند که قیمتی متوسط و پایین خواهند داشت.

عضو کمیسیون صنایع مجلس درباره ورود خودروهای اقتصادی به کشور گفت: پیش از این فقط خودروهای لوکس به کشور وارد می‌شدند، ولی در حال حاضر با هدف خرید قشر متوسط و رعایت مسائل زیست محیطی وارد خواهند شد. همچنین تاکید زیادی بر واردت خودروهای برقی شده است. البته هنوز آیین‌نامه نهایی نشده و نظرات فعالان این حوزه نیز باید پرسیده شود.

راز آسمان پایتخت

زمان دقیق واردات خودروهای خارجی هنوز قطعی نیست

این مقام مسئول درباره واردات خودرو و تقویت خودروسازان ایرانی اظهار کرد: از آنجایی که در سال‌های اخیر با تحریم مواجه بودیم و امکان نوسازی تجهیزات وجود نداشت با واردات خودرو به کشور خودروسازان داخلی از علم جدید و تکنولوژی روز آگاه خواهند شد. واردات خودرو سبب ایجاد رقابت سالم می‌شود و نیاز افرادی که خواهان خرید خودرو خارجی هستند نیز، حل می‌شود.

حجت‌الله فیروزی درباره زمان واردات اعلام کرد: شاید آیین‌نامه اجرایی ظرف یک ماه آینده دست‌یافتنی شود و پس از تصویب آن، بتوان عملیات را اجرایی کرد. مجلس و دولت خواستار آن هستند که از ظرفیت‌ پول‌های خارج از کشور و سرمایه‌داران ایرانی استفاده شود که خروج ارز به حداقل برسد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس همچنین گفت: از اولین محموله خودرو وارداتی آذرماه امسال بهره‌برداری خواهد شد. پیش از این نیز معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت از واردات خودرو تا شهریورماه خبر داده بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز