خطر هجوم نقدینگی 2470 هزار میلیارد تومانی به بازارها

لست سکند

یک مقام مسئول اتاق بازرگانی تهران افزایش نقدینگی به 2470 هزار میلیارد تومان را زنگ خطری برای اقتصاد کشور دانست و اظهار کرد: این حجم نقدینگی می تواند هر بازاری را آشفته یا احیا کند.

به گزارش کاماپرس، افزایش حجم نقدینگی یکی از معضلاتی است که بارها توسط کارشناسان و فعالان اقتصادی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز در اظهارات اخیر خود به امکان تخریب یا احیای بازارها توسط نقدینگی اشاره کرده است.

مسعود خوانساری نقدینگی ۲ هزار و ۴۷۰ هزار میلیارد تومانی را همچون یک بهمن قدرتمند توصیف کرد و  گفت: این بهمن هر جا قصد رفتن داشته باشد، می‌تواند آنجا را تخریب یا احیا کند؛ همانطور که اکنون اثرات ورود این نقدینگی را به بازار سرمایه را شاهد هستیم.

این مقام مسئول بخش خصوصی، ورود‌نقدینگی به بورس را مثبت دانست و بر مراقبت دولت از روند ورود‌نقدینگی به بازار سرمایه تاکید کرد.

افزایش قیمت در بازار طلا و ارز و خودرو تحت تاثیر نقدینگی

راز آسمان پایتخت

وی افزود: افزایش قیمت طلا، سکه، ارز و خودرو اثرات افزایش‌نقدینگی است؛ این در شرایطی است که در بودجه سال ۹۹ کسری بزرگ ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی پیش بینی شده است که با توجه به وقوع پدیده کرونا و کاهش بی‌سابقه قیمت نفت، شرایط سختی در مقابل اقتصاد ایران قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: صادرات غیرنفتی کشور به دلیل مجموعه شرایط پیش روی اقتصاد جهانی، به شدت با محدودیت مواجه است و بر این اساس، پیش بینی ما این است که با کسری بودجه بسیار بالا مواجه باشیم.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی تهران، بازار بورس تهران هم اکنون در حال رشد بسیار مناسبی است و در اسفندماه سال گذشته بیست هزار میلیارد تومان خرید و فروش در آن صورت گرفته است که این رقمی بی‌سابقه است؛ بنابراین دولت باید مراقبت لازم برای ادامه این روند را صورت دهد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز