خانه ارغوان کجاست؟ / جزئیات تشییع پیکر امیرهوشنگ ابتهاج

لست سکند

پس از درگذشت ابتهاج، دختر وی، یلدا ابتهاج، در اینستاگرام اعلام کرد که مراسم تشییع در کنار درخت ارغوان انجام خواهد شد. اما اکنون گویا برنامه تغییر کرده است و بنا بر اعلام مشاور وزیر ارشاد، در تماس تلفنی وزیر فرهنگ با خانم ابتهاج، مقرر شده که پیکر مرحوم ابتهاج، پس از انتقال به تهران، رهسپار رشت شود و در همان محل و مکان، تدفین و خاکسپاری شود. اما همچنان برای برخی سوال است که خانه ارغوان کجاست؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سال‌ها پیش وقتی سایه این خانه را خریداری می‌کند، درختی خشکیده در باغچه آن بود که دیگران پیشنهاد می‌دهند درخت را قطع کند تا از فضای باغچه برای کاشتن گل و گیاه‌های دیگری استفاده کند اما سایه موافق این کار نیست. او به درخت خشکیده رسیدگی می‌کند تا دوباره جان می‌گیرد و سبز می‌شود.

سایه بعدها در محافلی، درباره این درخت می‌گوید که درخت ارغوانِ خانه‌اش با بچه‌هایش قد کشید و تاثیر زیادی روی او داشته است. او همه‌ سال‌هایی که در خانه‌ خود نبود، یاد این درخت برایش نشانه‌ همه چیز بود؛ از دوست و آشنا تا باورها و عقاید. ابتهاج این درخت ارغوان را یکی از اعضای خانواده‌اش می‌داند.

راز آسمان پایتخت

خانه امیرهوشنگ ابتهاج، در میدان فردوسی کنونی واقع شده که به دلیل وجود درخت ارغوان، در ۲۶ آبان ۱۳۸۷ در سازمان میراث فرهنگی به ثبت ملی رسیده است. این خانه در خیابان فردوسی، خیابان کوشک، کوچه شهید انوشیروانی واقع شده است. خانه‌ای دو طبقه با آجرهایی قرمزرنگ که زمانی محفل شاعران بوده اما اکنون دفتر یک شرکت سیمانی است.

امیر هوشنگ ابتهاج چندی پیش، در سن ۹۴ سالگی در شهر کلن آلمان به علت نارسایی کلیه درگذشت. پیش‌تر اعلام شده بود که مراسم تشییع این شاعر در کنار درخت ارغوان انجام شده بود اما اکنون برنامه تغییراتی داشته است و احتمالا تشییع در همان شهر رشت انجام شود.

گفتنی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی صندوق حمایت از هنرمندان، تمامی هزینه‌های انتقال، تشییع و تدفین این شاعر برجسته را برعهده گرفته است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز