حواله فروشی غیرقانونی خودرو ؛ داغ و پرسود

بازار غیررسمی خرید و فروش حواله در کشور داغ است و در حال حاضر برخی فروشنده‌ها نرخ را مشابه قیمت بازار آزاد اعلام می‌کنند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که انتقال امتیاز خودروهای ثبت نامی به هر شکلی غیرقانونی بوده و تخلف محسوب می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخی از افراد با هدف کسب سود برای خرید خودرو ثبت نام می‌کنند و بعد از اینکه قرعه به نام آن‌ها افتاد، به فکر فروش حواله اتومبیل خود می‌افتند. با اینکه وبسایت‌های ایران خودرو و سایپا، یکی از شرایط خلاف قانون قرعه کشی را فروش حواله اعلام کرده‌اند، اما بعضی از برندگان قرعه کشی از این موضوع توجهی ندارند و به این کار می‌پردازند. معمولا فروشندگان حواله خودرو به دو گروه تقسیم می‌شوند. افرادی که دچار مشکلی شده و توان پرداخت قسط‌های معین را ندارند و اشخاصی که به دنبال کسب سود کلان هستند. گروه دوم حواله را به نرخ کارخانه واگذار نمی‌کنند، بلکه به قیمت بازار آزاد توجه کرده و سپس آن را می‌فروشند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

قیمت حواله‌های خودرو چند است؟

رنج قیمت حواله‌های مختلف با هم تفاوت دارد. به عنوان مثال شخصی نرخ حواله ساینا اس را به دلیل نیاز مالی 5 میلیون تومان اعلام کرده است. این خودرو در آذرماه سال جاری به دارنده حواله تحویل داده خواهد شد. فروشنده‌ای هم هست که نرخ حواله کوئیک آر را با توجه به قیمت بازار آزاد 215 میلیون تومان در نظر گرفته در حالی که قیمت کارخانه‌ای همین خودرو تقریبا به 177 میلیون تومان می‌رسد. با این قیمت اعلامی، نرخ حواله مذکور تنها 10 میلیون تومان از ارزش بازاری خودرو پایین‌تر اعلام شده است.

راز آسمان پایتخت

درباره محصولات ایران خودرو هم این شرایط وجود دارد. فردی نرخ حواله دنا پلاس اتوماتیک توربو خود را 490 میلیون تومان اعلام کرده، اما قیمت کارخانه‌ای این خودرو به 390 میلیون تومان می‌رسد.

فردی حواله تارا اتوماتیک خود را با قیمت 40 میلیون تومان به فروش می‌رساند، در حالی که قیمت کارخانه‌ای این خودرو چند صد میلیون تومان است.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز