حقوق کارمندان قراردادی در سال ۱۴۰۰ چقدر افزایش پیدا می‌کند؟

لست سکند

طبق اعلام روابط‌عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور حقوق کارمندان قراردادی در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا می‌کند و قرار است همتراز حقوق کارمندان پیمانی پرداخت شود.

به گزارش کاماپرس، بعد از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که البته هنوز در مراحل پایانی با مشکلاتی همراه است، خبرهایی از همسان سازی حقوق کارمندان قراردادی با کارمندان پیمانی شنیده می شود و قرار است حدود ۲۰ درصد به حقوق این کارکنان اضافه شود.

براساس دستورالعمل همسان‌سازی حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار معین با کارمندان پیمانی که از اول فروردین ۱۴۰۰ قابل اجرا است، حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار معین دستگاه‌های اجرایی که معادل ۸۰ درصد حقوق و مزایای کارکنان پیمانی همتراز بود، به معادل ۱۰۰ درصد حقوق و مزایای کارکنان پیمانی همتراز تغییر می کند.

در همین راستا جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در اجرای تبصره (۳) ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و به منظور ترمیم حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار معین (مشخص)، بخشنامه نحوۀ تعیین حقوق و مزایای آنان را به همه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی ایران ابلاغ کرده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

راز آسمان پایتخت

در این بخشنامه آمده است، برخورداری کارمندان قرارداد کارمعین (مشخص) از مرخصی استحقاقی، استعلاجی، بدون حقوق، اعمال مدرک تحصیلی و سایر مزایای مترتبه باید بر اساس مقررات مورد عمل در خصوص کارمندان پیمانی باشد.

از تاریخ اجرای این دستورالعمل برای محاسبه معادل طبقه و رتبه کارمندان قرارداد کار معین، برای تعیین حقوق و مزایای آنان رعایت شرایط احراز شغل، ارتقا، طبقه و رتبه و … براساس مقررات حاکم بر کارمندان پیمانی الزامی است، به همین دلیل معادل طبقه و رتبه اعمالی نباید از آخرین معادل طبقه و رتبه اعمال‌شده در قرارداد منعقده کارمندان‌ قرارداد کارمعین (مشخص) بر اساس دستورالعمل پیوست بخشنامه شماره ۷۱۳۸۱۸ مورخ ۰۷‌/۱۲‌/۱۳۹۸ کمتر باشد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “حقوق کارمندان قراردادی در سال ۱۴۰۰ چقدر افزایش پیدا می‌کند؟

  1. اکبر گفته:

    با عرض سلام و خسته نباشید اینجانب کارمند کار مشخص یا معین سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان هستم با سابقه ۲۳ سال با مدرک دیپلم با دو فرزند امسال بعد همسان سازی حقوقم شده سه میلیون نهصدهزار واقعا دست مسولین درد نکنه که با این همسان سازی فقط ۱۲٪ افزایش حقوق داشتم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. ناشناس گفته:

    سلام همسان سازی انجام شده ولی همچنان در پرداختی حقوق کارمندان کار معین با پیمانی همتراز اختلاف زیاد وجود دارد که مربوط به دو بند بنام بندهای دو قلو (مربوط به سالهای 97 و 98 ) است که به قرارداد کارمندان کار معین اضافه نکرده اند؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز