جهش شاخص کل و ورود به کانال 1 میلیون و 300 هزار واحدی

شاخص کل بورس در روز جاری نسبت به سه روز پیش 44 هزار و 728 واحد بیشتر شد و در محدوده 1 میلیون و 328 هزار و 324 واحدی قرار گرفت. شاخص هم وزن نیز در مقایسه با چهارشنبه قبل 9 هزار و 34 واحد جهش پیدا کرد و به مرز 374 هزار و 784 واحدی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ارزش معاملات کل بازار سهام در روز جاری 11 هزار و 122 میلیارد تومان شد. امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «شتران» بیشترین اثر مثبت روی شاخص کل بورس داشتند. بالاخره بعد از مدت‌ها ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار در روز جاری مثبت و 286 میلیارد تومان پول حقیقی به این بخش وارد شد. بیشترین میزان ورود پول حقیقی به سهم «فولاد»، شرکت فولاد مبارکه، تعلق داشت. بعد از آن نمادهای «شبندر» و «فملی» بیشترین میزان ورود پول حقیقی را تجربه کردند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

بورس این روزها روند صعودی خوبی دارد. برخی از کارشناسان این روند را ناشی از افزایش قیمت دلار و سیگنال‌های مذاکرات برجام می‌دانند. زیرا همیشه قیمت دلار و بورس همبستگی داشتند و این موضوع باعث شده تا هر جهش قیمتی دلار روی شاخص کل موثر باشد. البته برخی این جهش شاخص کل را که ناشی از افزایش قیمت دلار باشد، کاملا هیجانی قلمداد می‌کنند. اما بعضی معتقدند این روند مثبت بورس به خرید سهام توسط صندوق توسعه ملی بازمی‌گردد.

اطلاعات عمومی:

سهم تکشا بشناسید

شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی با نماد «تکشا» در بازار دوم بورس حضور دارد. در حال حاضر ارزش بازاری این سهم به 347 میلیارد و 600 میلیون تومان می‌رسد. موسسات اندوخته شاهد، ذخیره شاهد، صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی معیار، بانک دی، دو شخص حقیقی و سرمایه گذاری شاهد انرژی بیشترین سهم تکشا را در اختیار دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز