جزئیات دریافت وام جدید بانک مسکن

لست سکند

بانک مسکن از 25‌دی‌ماه 1399، طرح اعطای تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده را در دستور کار شعب مختلف این مجموعه قرار داد.

به گزارش کاماپرس، محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن، اعلام کرد: بانک مسکن با هدف خانه‌دار شدن اقشار مختلف جامعه و تقویت قدرت خرید متقاضیان مسکن، طرح اعطای تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده از محل منابع ناشی از اوراق رهنی مرحله دوم را از 25دی‌ماه تا 22بهمن‌ماه، در دستور کار قرار داده است.

50‌درصد مبلغ تسهیلات قابل‌پرداخت از محل اوراق گواهی حق‌تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و 50درصد مابقی از محل منابع سپرده پرداخت می‌شود. درواقع متقاضیان برای نیمی از تسهیلات، اوراق خریداری می‌کنند که نرخ سود و دوره بازپرداخت اقساط آن پیش‌بینی شده است. شرایط اخذ این نوع از تسهیلات مانند دسته اوراق گواهی حق تقدم است.

تنها تفاوت این تسهیلات با اوراق گواهی حق تقدم در مدت زمان بازپرداخت آن‌هاست. برای این دسته از تسهیلات، زمانی معادل 5 سال و برای اوراق گواهی حق‌تقدم، زمانی معادل 12 سال درنظر گرفته شده است.

شرایط دریافت تسهیلات از محل اوراق گواهی حق‌تقدم

راز آسمان پایتخت

با توجه به اطلاعات بانک مسکن در تاریخ 22 دی‌ماه 1398،  این تسهیلات انفرادی از محل اوراق ممتاز پرداخت می‌شد. سقف این تسهیلات برای متقاضیان تهران 100 میلیون تومان و استان و شهرهای بالای 200 هزارنفر، 80میلیون تومان و برای سایر شهرها 60 میلیون تومان تعیین شد. نرخ اعلامی سود تسهیلات در خارج از مناطق بافت فرسوده شهری 17/5 درصد و در مناطق بافت فرسوده شهری 16درصد بود.

بازپرداخت این تسهیلات 12 ساله و با نرخ 17/5 درصد، با توجه به مبلغ اعلام‌شده، برای متقاضیان تهران ، ماهیانه 1میلیون 666هزار تومان، برای مراکز استان‌ها 1میلیون و 33هزار تومان و برای سایر شهرها 1 میلیون تومان بود. بازپرداخت  15 ساله و با نرخ 16 درصد تسهیلات، با درنظر گرفتن مبلغ ذکرشده، برای تهران 1 میلیون و 469 هزار تومان، برای مراکز استان‌ها 1میلیون و 175 هزارتومان و برای سایر شهرها 882 هزارتومان اعلام شد.

به منظور خرید این اوراق، متقاضیان می‌توانند به یکی از شعب بانک مسکن و کارگزاری فرابورس مراجعه کنند. لازم به ذکر است که افراد برای دریافت این تسهیلات، نباید سابقه چک‌برگشتی یا بدهی سررسید شده در سیستم بانکی را داشته باشند. درصورت واجد شرایط بودن، متقاضیان می‌توانند از این تسهیلات بهره‌‌مند شوند. به این منظور، آن‌ها باید در سامانه سجام ثبت‌نام کرده و دارای کدبورسی باشند.

ساختمان مورد نظر دریافت تسهیلات، باید شرایط و مشخصات لازم را داشته و عمر ملک مورد معرفی متقاضیان نباید از تاریخ صدور جواز ساخت بیش از 25 سال باشد. درضمن جهت دریافت سقف تسهیلات، باید 80 درصد ارزش کارشناسی‌شده ملک، تسهیلات دریافتی را کفایت کند. به این منظور کارشناس ارزیاب بانک مسکن در  محل ملک موردنظر حاضر شده و ارزش کارشناسی آن را محاسبه و در گزارش ارزیابی درج می‌کند.

انتهای پیام

 

مرتبط با : بانک مسکن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز