جراحی اسلیو معده با بیمه تکمیلی به چه صورت است؟

اسلیومعده-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

تقریبا 70 درصد ایرانی‌ها به چاقی مبتلا هستند و این بعنی خطر مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی و عرقی در بین این افراد بیشتر است. این افراد برای کاهش وزن خود می‌توانند از روش‌های مختلفی استفاده کنند. از جمله این روش‌ها می‌توان به انواع ورزش‌ها و رژیم‌های غذایی مختلف اشاره کرد. یکی از روش‌های زودبازده و جدید عمل اسلیو معده است که در بین آقایان و خانم‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این گزارش قصد داریم در مورد این عمل و همچنین جراحی اسلیو با بیمه تکمیلی توضیحات کاملی ارائه کنیم.

شرایط بیمه تکمیلی برای عمل اسلیو معده به چه صورت است؟

عمل اسلیو معده یکی از پرهزینه‌ترین عمل‌های جراحی است که برای پرداخت هزینه‌های آن بیمه‌های پایه نمی‌تواند جوابگو باشد. بنابراین بهترین راه برای پرداخت هزینه‌های عمل اسلیو استفاده از بیمه‌های تکمیلی است. البته باید گفت که هر بیمه تکمیلی در هر شرکت بیمه سقف پرداختی و شرایط مخصوص به خودش را برای جبران هزینه‌های عمل‌ اسلیو دارد. معمولا برای افرادی که بی ام آی بالای 40 دارند بیمه تکمیلی هزینه‌های آن را برای عمل اسلیو و جراحی لاپاراسکوپی پرداخت می‌کند. اگر هم BMI کمتر از 40 باشد برخی از بیمه‌ها تا 50 درصد هزینه عمل را پرداخت می‌نمایند.

هزینهی عمل اسلیو معده-کاماپرس

هزینه‌های عمل اسلیو شامل چه مواردی است؟

به طور کلی جراحی یک فرایند درمانی پیچیده است که هماهنگی و همکاری عوامل و افرادی مختلفی را نیاز دارد. برای همین هم هزینه‌های مربوط به عمل اسلیو شامل مواردی از قبیل هزینه آندوسکوپی فوقانی، هزینه سونوگرافی کامل شکم ولگن، دستمزد متخصص بیهوشی، دستمزد جراحان، پزشکان و دستیاران حاضر در اتاق عمل، هزینه‌های تجهیزات و داروهای قبل و بعد از عمل، ابزار و وسایل یکبار مصرف و هزینه معاینات بعد از عمل و آزمایشات، سونوگرافی و … می‌شود.

هزینه اسلیو معده در سال 1402 چه قدر است؟

معمولا هزینه اسیلو معده با توجه به مرکز درمانی و بیمارستان انتخابی و همچنین شیوه و روش جراحی متفاوت است. البته میزان شاخص توده بدنی بیمار هم می‌تواند هزینه این عمل جراحی را بالا و پایین کند. در سال 1402، هزینه انجام عمل اسلیو معده به صورت آزاد در بیمارستان‌های خصوصی، حدود ۵۰ میلیون تومان است.

راز آسمان پایتخت

عمل معده

کدام بیمه های تکمیلی هزینه عمل اسلیو معده را پرداخت می کند؟

در عمل اسلیو معده، پزشک متخصص 75 تا 80 درصد از حجم معده بیمار را کاهش می‌دهد و بخش بزرگی از معده او را خارج می‌کند. معمولا عمل اسلیو از عمل بایپس معده عوارض و خطرات کمتری دارد که برای درمان چاقی به کار می‌رود. با اینکه این عمل از دید برخی شرکت‌های بیمه به عنوان عمل زیبایی به شمار می‌رود و هزینه‌ها آن را به عهده نمی‌گیرند، اما بیمه‌های تکمیلی که شرکت‌های بیمه‌ای مثل بیمه آسیا، بیمه ایران، بیمه دانا و … ارائه می‌کنند، همه یا بخش زیادی از هزینه‌های این عمل را پرداخت می‌نمایند.

انواع بیمه های تکمیلی برای عمل اسلیو معده

جراحی اسلیو با بیمه تکمیلی ایران

از آن جایی که بیمه درمان تکمیلی ایران با مراکز درمانی بسیاری طرف قرارداد است، در بین کاربران بسیار پرطرفدار است. اگر مشکل خاصی مانند چاقی یا دیگر بیماری‌ها را دارید،‌ قبل از اینکه بخواهید برای این بیمه اقدام کنید باید چکاپ شوید تا مشخص شود می‌توانید تحت پوشش قرار بگیرید یا خیر. اگر جواب مثبت بود بنا به سقف تعهدات و شرایط بیمه نامه، شرکت بیمه همه یا بخشی از هزینه‌های عمل اسلیو را پرداخت می‌کند.

جراحی اسلیو با بیمه تکمیلی آسیا

شرکت بیمه آسیا بزرگترین شرکت بیمه خصوصی کشور به شمار می‌رود که سطح یک توانگری را دارا است. بیمه تکمیلی آسیا فرانشیزی بین 10 تا 30 درصد دریافت می‌کند که با توجه به مبلغ حق بیمه و همچنین موارد توافق‌شده در بیمه‌نامه، هزینه عمل اسلیو ممکن است با بیمه تکمیلی این شرکت پرداخت شود.

جراحی اسلیو با بیمه تکمیلی دانا

بیمه دانا یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های بیمه است که رتبه سوم را از نظر تعداد بیمه‌گذاران در کشور دارد. پوشش‌ها و خدماتی که این بیمه ارائه می‌دهد، بسیار گسترده و متنوع هستند. علاوه بر آن این شرکت بیمه‌ای طرح‌های متفاوتی دارد که هر کدام شرایط متفاوتی در زمینه فرانشیز دوره انتظار و سقف تعهدات ارائه می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید با بررسی همه این موارد بهترین بیمه تکمیلی را برای پرداخت هزینه عمل اسلیو خود تهیه کنید.

جراحی اسلیو با بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ

تعداد زیادی از ایرانیان تحت پوشش بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ هستند. اما با این وجود متاسفانه سقف تعهدات این بیمه تکمیلی چندان هم بالا نیست. برای عمل اسلیو معده این بیمه تحت شرایط خاص، بخشی از هزینه‌های آن را می‌پردازد. بیمارانی که این بیمه تکمیلی را دارند برای اینکه بتوانند از خدمات آن استفاده کنند و هزینه عمل اسلیو معده را دریافت نمایند، باید حتما شاخص توده بدنی 40 به بالا داشته باشند و تاییدیه بیمه را قبل از انجام عمل دریافت کنند.

جراحی اسلیو با بیمه تکمیلی ایرانیان

بیمه سلامت ایرانیان برای آن دسته افرادی مناسب است که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند. این بیمه خدمات بستری یا درمان‌های سرپایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و همچنین برخی از بیمارستان‌های خصوصی که طرف قرارداد دولت هستند را تحت پوشش قرار می‌دهد. افراد تحت پوشش این بیمه بریا انجام عمل اسلیو معده باید توسط پزشک معتمد معاینه و میزان شاخص توده بدنی یا همان BMI بیمار موردتایید واقع شود.

انتهای پیام

مرتبط با : مرکز جراحی اسلیو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز