تیراژ تولید ایران خودرو و سایپا امسال میلیونی است

لست سکند

با وجود آنکه همچنان چالش‌هایی چون کمبود نقدینگی، حضور دولت در پروسه قیمت‌گذاری و همچنین موانع واردات مواد اولیه گریبانگیر خودروسازی‌هاست اما سرپرست وزارت صمت می‌گوید تولید ایران خودرو و سایپا در دوماهه اول امسال 18درصد رشد داشته است.

به گزارش کاماپرس؛ شرکت‌های خودروساز از ۲۳ فروردین 99 فعالیت در خطوط تولید را زیر سایه بیماری کووید-۱۹ آغاز کردند. این شرایط خاص مانع از آن نشد که وزارت صنعت، معدن و تجارت، برنامه تولید در خودروسازی‌ها را اعلام نکند. بر این اساس تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۹ از سوی سیاست‌گذار خودرو هدف‌گذاری شد. در شرایطی که کلیه فعالیت‌های اقتصادی کشور از جمله فعالیت شرکت‌های خودروساز همچنان تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار دارد اما خبر رسیده که تولید خوردوسازها نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

کیفی‌سازی بعد از تیراژ بالا

حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت، در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت: از اردیبهشت ۹۷ که دو خودروساز کره جنوبی و فرانسوی از ایران خارج شدند کسی فکر نمی‌کرد صنعت خودروسازی ما بتواند همان تیراژ تولید را پیدا کند و روی پای خود بایستد، ولی خوشبختانه این اتفاق افتاد و دو خودروساز ما روند تولیدشان به روز‌های اوج برگشته است.

او با بیان اینکه امسال تولید حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو را در برنامه داریم، گفته است: تا پیش از این به دلیل شکاف عرضه و تقاضا ممکن بود که خودروساز‌ها آن چنان به کیفیت بها ندهند، اما برنامه جدی داریم که بعد از تیراژ به سمت کیفیت و رضایت مشتری برویم.

راز آسمان پایتخت

رشد 18درصدی تولید خودرو

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۱۸ درصدی تولید خودرو در دو ماهه اول امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گفته مدرس خیابانی در این مدت ۵۵ درصد تحویل محصولات ایران خودرو و ۵۰ درصد تحویل محصولات سایپا اضافه شده است.

حجم بالای تقاضای خرید خودرو در ایران

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: با وجود وضع اعمال محدودیت‌ها برای ثبت نام خرید خودرو ۵ میلیون نفر از واجدان شرایط در این ثبت نام شرکت کردند.
آقای مدرس خیابانی با اشاره به اینکه این حجم از تقاضا معادل تولید خودروی ۲ تا ۳ کشور است، افزود: حتی کشور بزرگ خودروسازی مثل کره جنوبی سالانه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو تولید می‌کند، در حالی که ما تنها برای ثبت نام ۵ میلیون نفر متقاضی داشتیم.

 

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “تیراژ تولید ایران خودرو و سایپا امسال میلیونی است

  1. ارش گفته:

    ابتدا اگر سایپا در ادعایش صادق است ساندرو های بخت برگشته هایی که از سال ۹۶ به بهانه تحریم بلوکه نموده است را به دست مشتری نگون بخت برستند بعد مدعی تولید میلیونی شود

  2. علی گفته:

    وقتی مطلب میخونم به این فکرمیکنم که اگه این همه تولیدکردن پس چراحواله های تبدیلی معوق رونوساندرو برج6/98سال گذشته روفاکتورنمیکنیدتحویل بدید؟!واقعاجای سواله که چرافاکتورنمیکنید؟مگه خودتون نگفتیدبایدتکمیل بشه وتبدیلی هاتوالویتن پس کوحالا که تکمیل وجه شده جایگزین یه ساینای معمولی هستش چقدرسخته که داشتانش کردید؟!!!مگه تحویل دادن یه ماشین چینی چقدرکارداره اگه واقعا راست میگیدحواله برج6/98روفاکتورکنیدتاباورکنیم که به حرف خودتون پایبندید.الان بیش از10ماه ازتکمیل وجه گذشته وتووضعیت آماده تخصیص گیرکرده نمیدونم چی بگم قضاوت باخودتون…

  3. علی گفته:

    یعنی پیش فروش یک ساله همه پولو ریختن بحساب که رزروهای دو شرکت اعلام نشد. یا براشون صرف نمیکرد گذاشتن دفعه بعد گرونتر بفروشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز