تکدی گری و دستفروشی با دستگاه کارتخوان!

تورهای مسافرتی لحظه آخر

برخی از متکدیان و اغلب دستفروشان دارای دستگاه کارت خوان هستند و در صورتی نداشتن پول نقد، امکان پرداخت صدقه و خرید کالا از دستفروشان با دستگاه کارت خوان وجود دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از روزنامه همشهری، در صورتی که با متکدیان سر چهار راه مواجه شده شوید و ادعا کنید پول نقد ندارید احتمالا یک دستگاه کارت خوان به شما ارائه خواهند داد تا به صورت غیرنقدی پرداخت داشته باشید.

اما بسیاری تصور می‌کنند چطور بانک با این موارد برخورد نمی‌کند. در واقع باید گفت مالک این دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها نیستند که نسبت به آن سخت گیری داشته باشند. این دستگاه‌ها تحت نظارت شرکت‌های پرداخت الکترونیک توزیع می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

معمولا شرکت‌های پرداخت الکترونیک از محل تراکنش‌های روی دستگاه‌ها سود می‌برند. این عامل باعث می‌شود تا پوزفروشان به دلیل کسب سود هم که شده دستگاه‌های خود را تحت هر شرایطی واگذار کنند.

به گفته ایمان اسلامیان، کارشناس بانک، اجرای استانداردهای مبارزه با پولشویی و احراز اعتبار و صلاحیت‌های بانکی در این خصوص چاره ساز است. قبلا بانک مرکزی و بازوی اجرایی آن در پرداخت الکترونیک شرکت شاپرک این نظارت‌ها را انجام می‌داد. اما در حال حاضر پوزفروشی بسیار زیاد شده و همین امر تراکنش‌های صوری، غیرواقعی و مشکل دار را به وجود آورده است.

لزوم ورود بانک مرکزی به مسئله واگذاری دستگاه‌های پوز

البته بانک درباره واگذاری دستگاه پوز مسئولیتی ندارد اما عملا این موضوع به بخش بانکی مربوط می‌شود. در هر صورت برای بانک حساب و شماره شبای اشخاص مهم است و هویت شخص و شغل وی هنگام نقل و انتقال پول اهمیتی ندارد. اما با توجه به رشد تراکنش‌های غیرمجاز، بانک لازم می‌داند تا افراد برای فروش مدرکی به عنوان کسب و پیشه‌شان ارائه دهند.

به نظر اسلامیان، بانک مرکزی باید به این حوزه جدی‌تر بپردازد و مانع از تبعات و پولشویی‌های آینده شود. به هر حال اگر این کار در چهارچوب قوانین بانکی انجام شود، مانع از اتفاقات بد خواهد شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز