صدر تامین؛ توسعه صنایع وابسته به کانی‌های فلزی و غیر فلزی

لست سکند

صنعت پتروشیمی و صنعت معدن، هر دو از صنایع استراتژیک و به تبع، پر اهمیت کشور به شمار می‌روند؛ چراکه به دلیل مزیت نسبی ایران و میزان ذخایر قابل توجهش در این دو حوزه، می‌توانند باعث پیشرفت روزافزون اقتصاد ملی باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، معدن و صنایع وابسته به آن، حاشیه سود مناسب‌تری نسبت به سایر صنایع دارد و رشد و حفظ آن می‌تواند تاثیر قابل توجهی داشته باشد. از همین رو در ادامه این مطلب به یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌پردازیم تا علاقه‌مندان و فعالان این حوزه بیشتر با آن آشنا شوند؛

عملکرد تاصیکو در بورس

30 فروردین ۱۳۷۸ «شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین» با نام اولیه «شرکت مدیریت کاشی و سرامیک تأمین -سهامی خاص- » به ثبت رسید. مأموریت این شرکت در آن زمان، «مدیریت تخصصی شرکت‌های متعلق به سازمان تامین اجتماعی» بود.

سال ۱۳۸۳ بود که نام این شرکت به «صدر تامین -سهامی عام-» تغییر کرد و ۹ سال بعد یعنی در شهریور ۱۳۹۲ به عنوان نهاد مالی یا همان هلدینگ با نماد تاصیکو در سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شد. صدر تامین در حال حاضر، با داشتن ۱۰۰ درصد سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی – شستا- از مهم ترین مجموعه های صنعتی و معدنی کشور محسوب می شود که فعالان بورس همیشه آن را به عنوان یک سبد سرمایه‌ای ارزشمند و مطمئن یاد می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

آنچه باعث شده است سرمایه‌گذاران بورس سبد سرمایه تاصیکو را مطمئن بدانند، حضور در ساختار مالکیتی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی یا همان شستا، وجود نظام مناسب و موثر تصمیم‌گیری‌های راهبردی در مجموعه فعالیت‌های شرکت و وجود سرمایه انسانی متخصص در عرصه مدیریت و راهبری هلدینگ است.

تاصیکو خودش را «نماد ارزش‌آفرین و نوآور در معدن و صنایع معدنی» می‌خواند. سهامداران این شرکت، صبا تامین، شستا و تاپیکو هستند که به ترتیب هرکدام ۴۱/۳۰ درصد، ۲۴/۰۵درصد و ۱۷/۲۶ سهام در اختیار دارند. ۱۷/۳۹ درصد سهام باقی‌مانده هم به سایر سهامداران تعلق یافته است.

حوزه فعالیت‌های صدر تامین

عملکرد صدر تامین در ۲۰ سال اخیر متمرکز بر توسعه توان کشور در حوزه صنایع وابسته به کانی‌های فلزی و غیر فلزی بوده است و این کار را از طریق پی‌جویی، اکتشافات، استخراج و فرآوری به سرانجام می‌رساند.

در این راستا راهبرد این شرکت، در گام اول «توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در کسب و کارهای بخش معدن و صنایع معدنی» است. در مرحله دوم این شرکت «تقویت بنیه علمی و اجرایی شرکت در سطوح برنامه‌ریزی، عملیات و پشتیبانی، ارتقاء جایگاه و تبدیل آن به شرکت هوشمند» را راهبرد قرار داده است و در نهایت «توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌ها در حوزه کسب و کارهای نوین معدن و صنایع معدنی» از راهبردهای این شرکت است.

از محصولات هلدینگ تاصیکو می‌توان کاشی و سرامیک را از سوی شرکت‌های کاشی الوند، کاشی سعدی و کاشی سرام آرا نام برد. همچنین لعاب و فریت شرکت لعابیران، نمک تصفیه و سولفات سدیم از شرکت معدنی املاح ایران و پشم شیشه، ایزوگام، عایق پلیمری و عایق لوله از شرکت پشم شیشه ایران از دیگر محصولات این شرکت هستند. زغال سنگ ردیفی و کنسانتره زغال سنگ استخراج زغال سنگ خام نیز از شرکت زغال سنگ پروده طبس به دست می‌آیند.

شتابدهنده صدر فردا؛ متخصص در کسب و کارهای معدنی

هلدینگ صدر تامین شرکت‌های فرعی را نیز پوشش می‌دهد. شتابدهنده صدر فردا یکی از این شرکت‌های فرعی است که در قالب شتابدهنده تخصصی با ماموریت توسعه کسب و کارهای نوین در حوزه معدن و صنایع معدنی و مواد پیشرفته شکل گرفته است.‌ این مجموعه خدماتی چون رفع نیازهای فناورانه بنگاه‌های تولیدی و خدماتی، بومی‌سازی تجهیزات، مواد و خدمات و کمک به ایجاد و توسعه کسب و کار جدید در قالب خدماتی چون منتورینگ و راهبری، آموزش‌های کسب و کاری، بازاریابی ایده‎‌ها و محصولات و تدوین طرح‌های تجاری را ارائه می دهد.

مرتبط با : سرمایه‌گذاری صدر تامین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز