تعیین قیمت دلار ایران توسط دلالان خارجی!

نرخ دلار همچنان در کانال 26 هزار تومانی بوده و در همین کانال چرخش دارد. دلار داخلی امروز را با نرخ 26 هزار و 349 تومانی آغاز کرد. اکنون این اسکناس آمریکایی در محدوده قیمتی 26 هزار و 607 تومانی قرار دارد. این قیمت، رشد 1.09 درصدی را نسبت به آخرین نرخ مبادله دیروز نشان می‌دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر انتظارات نسبت به تمام اتفاقات سیاسی و اقتصادی مربوط به نرخ ارز، پیچیده‌تر از چیزی است که تصور می‌شد.  اظهارات زیادی درباره افزایش نرخ دلار داخلی مطرح شده که یکی از آن‌ها به بازار کشور افغانستان باز می‌گردد. به نقل از بلومبرگ، دلالان خارجی در حال حاضر بازار ارزی ایران را در دست دارند. آن‌ها مدعی شده‌اند که دارای ویزای رسمی هستند و با استفاده از شبکه ارتباطاتی خود، بدون نگرانی از کنترل‌های مرزی، چمدان‌های دلار را به ایران منتقل کرده و تومان خریداری شده را به افغانستان حمل می‌کنند! شاید یکی از دلایل افزایش قیمتی دلار به همین موضوع بازگردد.

راز آسمان پایتخت

علاوه بر این مسئله، پیشروی طالبان در افغانستان طی بلندمدت نیز ممکن است تبعاتی برای مبادلات تجاری ایران و این کشور ایجاد کند. یک ماه اخیر با سقوط دو گمرک مرزی ایران و افغانستان به دست طالبان، تجارت ایران با این کشور در مرزهای دوغارون و ماهیرود متوقف شد. هنوز هم این روند ادامه دارد و در صورت تداوم شرایط مذکور، امکان کاهش مبادلات تجاری و درآمد صادراتی ایران وجود خواهد داشت.

به انجام نرسیدن توافق برجام

افق‌های برجام نیز رو به تیرگی بوده و برخی از شبکه‌های خبری بین المللی از بدگمانی مقامات دولت بایدن نسبت به احیای مجدد توافق هسته‌ای با ایران اطلاع داده‌اند.

دو موضع پررنگ این روزها یعنی تحولات افغانستان و مسئله برجام، باعث کمرنگ شدن خوش بینی‌ها نسبت شرایط بازر ارز داخلی شده است. به گفته برخی از فعالان این بازار، انتظارات تورمی بار دیگر سر بر آورده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز