تعداد شاغلان در دو سال گذشته چقدر افزایش داشت؟

لست سکند

در حالی که کرونا موجی از بیکاری را طی ماه‌های گذشته در کشور پدید آورده اما گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد شاغلان طی دو سال گذشته با نیم میلیون افزایش روبه‌رو بوده است.

به گزارش کاماپرس، با شیوع کرونا از ابتدای اسفندماه، تعداد بسیاری از افراد شاغل در رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی، مراکز تفریحی و … بیکار شدند و تا به امروز نیز با مشکلات اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن دست و پنجه نرم می‌کنند. با این حال به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، میزان شاغلین کشور طی سال‌های 97 و 98 با ۵۴۲ هزار نفر افزایش روبرو شده است.

میزان افزایش شاغلان طی دو سال

در همین راستا، رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سال ۹۷، ۲۳ میلیون و ۷۳۱ هزار شاغل داشتیم که این میزان در سال ۹۸ به ۲۴ میلیون و ۳۷۳ هزار نفر رسید که به معنای افزایش ۵۴۲ هزار نفری است.

محمدباقر نوبخت در نشست علنی امروز مجلس با اشاره به آماری از حوزه اشتغال، بیان داشت: نرخ بیکاری به صورت کاهنده در سال ۹۸، ۱۰.۷ و درسال ۹۷، ۱۲.۱ بود به این معنا که در سال ۹۷، ۲۳ میلیون و ۷۳۱ هزار شاغل داشتیم که این میزان در سال ۹۸ به ۲۴ میلیون و ۳۷۳ هزار نفر رسید که به معنای افزایش ۵۴۲ هزار نفری است.

راز آسمان پایتخت

کاهش جمعیت بیکاران در سال 98

وی در ادامه با بیان اینکه کاهش جمعیت بیکار را داشته ایم، یادآور شد: تعداد جمعیت بیکاران در سال ۹۷، ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر بوده است که در سال ۹۸ این میزان به ۲ میلیون و ۸۹۳ هزار نفر رسیده است یعنی با کاهش ۳۶۱ هزار نفری جمعیت بیکاران روبه رو بوده ایم که می توانیم این ارقام را از طریق مرکز آمار اثبات کنیم.

پایان پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز