تخفیف‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای چقدر واقعی است؟

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران هشدار داده مردم فریب تخفیف های فروشگاه های زنجیره ای را نخورند.
به گزارش کاماپرس، فروشگاههای زنجیره ای هر چند روز یک بار تخفیفها ونرخ شکنی های متنوعی دارند. برای مشتری های ثابت در پیامکی لیست قیمتهای شکسته شده اجناس را می فرستند و با بادکنک و پارچه های رنگی نشان می دهند جشنواره ارزانی به راه انداخته اند. اما این تخفیفها و نرخ شکنی ها چقدر واقعیت دارد؟

محمد علی اسفنانی معاون رئیس سازمان تعزیرات کشور و مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران اعلام می کند طبق بررسی هایی که انجام شده خیلی از این تخفیف‌ها غیرواقعی و در اصل گرانفروشی و کم‌فروشی است.

او در این باره می گوید:« از مردم خواهش می‌کنم فریب تخفیف‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای را نخورند؛زیرا طبق بررسی ما بسیاری از این تخفیف‌ها غیرواقعی است. یکی از تخلفات این فروشگاه‌ها این است که از طریق تبانی با شرکت‌های تولیدکننده یا شرکت‌های بسته‌بندی، قیمت را بالاتر از آنچه باید در کالاها درج و وزن محصول را هم کم می‌کنند و پس از آن قیمت فروش را کمی پایین می‌آورند؛ این اقدام فروشگاه‌ها و شرکت‌های متخلف، هم تخلف گرانفروشی و هم تخلف کم‌فروشی است.»

اجناس درجه سه با قیمت بالا

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران تخلف دیگر شرکت‌های بسته‌بندی این است که کالای درجه سه و چهار را بسته‌بندی می‌کنند و به نام کالای درجه یک در این فروشگاه‌های دارای تخفیف به فروش می‌رسانند. اسفنانی در ادامه می گوید:«از تخلفات دیگر در این حوزه افزایش قیمت بی‌دلیل کالای بسته‌بندی شده و گاهی تا دو برابر بیشتر از قیمت کالای فله‌ای است.

راز آسمان پایتخت

تخفیف در تعبیر عامیانه و تعبیر اقتصادی آن یعنی اینکه کالایی با ارزش فرضی 10 ریال، کمتر از 10 ریال به فروش برسد و مشمول فاکتورهایی است که گاهی آخر ماه و آخر هفته و یا آخر سال برای یک یا دو بار ارائه می‌شود.

حالا فردی قیمت کالا را مقایسه می‌کند و می‌بیند که سوپرمارکت کوچک محل آن کالا را 10 ریال به فروش می‌رساند و اگر 8 ریال بفروشد یعنی اینکه تخفیف داده است اما اینکه یک شرکتی قیمت کالا را 15 ریال درج کند و فروشگاه زنجیره‌ای آن را با تخفیف 12 ریال بفروشد، این کار نه تنها تخفیف نیست بلکه گرانفروشی است لذا خواهش می‌کنیم که مردم به هیچ عنوان تحت تأثیر این تبلیغات و اینکه گفته می‌شود تخفیف است، قرار نگیرند.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز