تبعات تعطیلی ناگهانی شرکت دارویی الحاوی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

علاوه بر تبعات منفی ناشی از عدم فعالیت یک شرکت دارویی 55 ساله؛ سرنوشت بیش از 500 نیروی کار فعال و همچنین تکلیف سهامداران از مهمترین موضوعاتی است که با شنیدن خبر تعطیلی ناگهانی شرکت دارویی “الحاوی” جلب توجه می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، روز گذشته محمد آذری‌نیا مدیرعامل شرکت دارویی الحاوی، با انتشار نامه‌ای خطاب به سازمان غذا و دارو از تعطیلی این شرکت دارویی با 55 سال سابقه کار و تعدیل کلیه 500 نیروی این شرکت خبر داد.

گفتنی است، شرکت داروسازی الحاوی با قدمتی 55 ساله و دارا بودن بیش از ۵۰۰ نیروی کار باتجربه و همچنین تولید بیش از ۸۰ نوع محصول از شرکت‌های پيشرو در صنعت داروسازي کشور بوده که قطعا تعطیلی ناگهانی آن فارغ از چرایی و چگونگی، اثرات و تبعات بیشماری به دنبال خواهد داشت.
چه سرنوشتی در انتظار سهامداران است؟

در این میان مساله مورد توجه بعدی سرنوشت سهامداران آن است که موضوعی مهم برای فعالان بازار سرمایه محسوب می‌شود.

راز آسمان پایتخت

به نقل از تجارت نیوز، دارابی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به سرنوشت سهامداران شرکت الحاوی بیان کرد: طبق قانون تجارت، اگر مجمع فوق‌العاده برای شرکتی تشکیل شده و تصمیم سهامداران بر انحلال شرکت باشد، در ابتدا برای شرکت مدیر تسویه مشخص می‌شود. پس از آن مدیر تسویه بعد از پرداخت دیون، دارایی باقی‌مانده را میان سهامداران تقسیم می‌کند. البته احتمالا کار به اینجا نکشد و با تخفیف سازمان غذا و دارو این موضوع مرتفع شود. اما موضوع مورد توجه و مهم قربانی گرفتن سیاست قیمت‌گذاری دستوری است که یک به یک به سراغ همه صنایع می‌رود.

دارابی در پایان با اشاره به مسبب اصلی این وضعیت، گفت: قیمت‌گذاری دستوری مهم‌ترین دلیل رخداد شرایط کنونی است. البته مجموعه‌ای از عوامل از جمله سیاست‌های انقباضی و نرخ ارز نادرست نیز در ایجاد ین بحران بی تاثیر نیست.

انتهای پیام

مرتبط با : الحاوی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “تبعات تعطیلی ناگهانی شرکت دارویی الحاوی

  1. مجیدم گفته:

    دولت به جای اجرای سیاست قیمت گذاری دستوری .و فشار به تولید کنندگان سطح در آمد عمومی مردم را به نسبت تورم بالا ببرد تا هم تولید کننده خیالش از تولید راحت باشد و هم در حق مصرف کننده اجحاف صورت نگیرد .و هم کارخانجات تولیدی یکی پس از دیگری تعطیل نشوند که دولت مجبور به جایگزین کردن واردات و بیکاری کارگران بشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز