بیمه تکمیلی و عمر گروهی و سازمانی را از کی بخریم؟

لست سکند

تهیه بیمه‌های سازمانی توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها نه تنها باعث رفاه حال و رضایت‌مندی کارمندان می‌شود، بلکه کارفرماها هم با استفاده از بیمه‌های سازمانی می‌توانند بخش بزرگی از ریسک حوادث ناگهانی را که ممکن است با ایجاد خسارت‌های هنگفت در محیط کار رخ دهد، به شرکت‌های بیمه منتقل کنند.
به گزارش کاما پرس، بیمه‌های سازمانی انواع مختلفی دارند مانند بیمه درمان تکمیلی، بیمه مسئولیت، بیمه آتش سوزی، بیمه عمر و حوادث، بیمه مهندسی و بیمه باربری.
هر شرکت یا سازمان با خرید بیمه‌های سازمانی مانند عمر و حوادث، مسئولیت و درمان تکمیلی در واقع هزینه خسارت‌هایی را که ممکن است برای کارکنان آن سازمان یا شرکت به‌وجود بیاید، مدیریت می‌کند. مانند فوت، از کارافتادگی یا قطع اعضای بدن، درمان بیماری‌های مختلف و …

این مطلب با بررسی جامع و کامل بیمه‌های گروهی، می‌تواند راهنمای خرید بیمه تکمیلی و عمر گروهی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها باشد.

آشنایی با بیمه تکمیلی گروهی
به گزارش ایسنا، در حال حاضر بیمه درمان تکمیلی به دو شکل گروهی و انفرادی ارائه می‌شود. کسانی که عضو گروه یا سازمان خاصی نیستند، می‌توانند برای خود و اعضای خانواده‌شان بیمه تکمیلی انفرادی تهیه کنند. اما کارمندان شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند به صورت گروهی تحت پوشش بیمه تکمیلی سازمانی یا گروهی قرار بگیرند.
در واقع شرکت‌ها برای افزایش رفاه و رضایتمندی پرسنل خود، برای خرید بیمه تکمیلی گروهی با شرکت‌های بیمه مذاکره می‌کنند و پس از کسر مبلغ حق بیمه از حقوق پرسنل، بیمه آنها صادر می‌شود.
بیمه تکمیلی گروهی سامان
بیمه سامان یکی از شرکت‌های بیمه جوان محسوب می‌شود که همیشه به دنبال ارائه خدمات جدید در بیمه‌های مختلف بوده است. همچنین بیمه سامان اولین شرکت بیمه‌ای بود که بیمه تکمیلی را به صورت انفرادی صادر کرد. چون در سال‌های گذشته این بیمه تنها به شکل گروهی، آن هم برای گروه‌های با تعداد بالا، صادر میشد.
البته بیمه سامان، بیمه تکمیلی گروهی را هم برای شرکت‌ها و سازمان‌های بالای 100 نفر صادر می‌کند. منظور از 100 نفر مجموع تعداد پرسنل و اعضای خانواده‌شان است.

بیمه حوادث گروهی
بیمه عمر در قالب دو نوع بیمه‌نامه برای شرکت‌ها و سازمان‌ها صادر می‌شود، بیمه عمر و حوادث گروهی و بیمه عمر و سرمایه گذاری گروهی. البته بیمه عمر و حوادث گروهی معمولا با عنوان بیمه حوادث گروهی معرفی می‌شود که این بیمه بر اساس مصوبه هیات وزیران، برای سازمان‌های دولتی یا نهادهایی که به نحوی وابسته به دولت هستند، اجباری شده است. در واقع چنین سازمان‌هایی موظفند برای پرسنل خود بیمه حوادث گروهی خریداری کنید که پرداخت بخشی از حق بیمه آن هم به عهده سازمان مورد نظر است و مابقی آن از حقوق ماهیانه پرسنل کسر خواهد شد.
پوشش‌های بیمه حوادث گروهی به صورت کلی شامل موارد زیر است:
• فوت به هر علت
• نقص عضو
• از کار افتادگی دائم به صورت کلی و جزئی (ناشی از حادثه)
• هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه
بیمه عمر گروهی
همانطور که گفتیم، بیمه عمر در قالب بیمه عمر و سرمایه گذاری گروهی هم برای شرکت‌ها و سازمان‌ها ارائه می‌شود. تعهدات، پوشش‌ها و شرایط بیمه عمر و سرمایه گذاری گروهی و انفرادی یکسان است اما نوع قرارداد و مبلغ حق بیمه در این دو بیمه‌نامه متفاوت است. به این دلیل که معمولا

راز آسمان پایتخت

راهنمای خرید اینترنتی بیمه‌های گروهی از ازکی
azki.com به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در صنعت بیمه، تمامی رشته‌های بیمه‌ای از جمله بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه درمان تکمیلی، بیمه آتش سوزی، بیمه عمر، بیمه مسئولیت و …. را به مخاطبان خود ارائه می‌کند.
مزیت خرید بیمه‌های سازمانی از ازکی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها شامل موارد زیر است:
• ارائه مشاوره‌های تخصصی و رایگان کارشناسان ازکی به مدیران و کارمندان شرکت‌ها به منظور استفاده آگاهانه از بیمه ها
• امکان مقایسه تمامی بیمه‌ها به صورت هم‌زمان از تمامی شرکت‌های بیمه و انتخاب بهترین بیمه
• کاهش زمان و هزینه‌های شرکت‌های متقاضی بیمه از طریق صدور بیمه‌نامه در سریع‌ترین زمان و با بهترین قیمت
• پرداخت سریع‌تر و راحت‌تر هزینه‌های بیمه درمان تکمیلی از طریق آنالیز هفتگی خسارت و پرداخت آن پس از حداکثر 2 تا 3 هفته
• امکان استفاده از خدمات ازکی در سایر رشته‌های بیمه‌ مثل بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه با شرایط و تخفیف‌های ویژه، پس از خرید بیمه‌های سازمانی

انتهای پیام

مرتبط با : ازکی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز