بورس 43 هزار واحد ریزش کرد / قهر و آشتی شاخص با کانال یک میلیون و 500 هزار واحدی

لست سکند

بورس امروز یکشنبه 6 مهرماه 99 از همان ابتدای معاملات با ریزش 32 هزار واحدی کار را آغاز کرد و نهایتا نیز با بیش از 43 هزار واحد و افت به یک کانال پایین تر به کار خود خاتمه داد.

به گزارش کاماپرس، قهر و آشتی بورس با کانال یک میلیون و 500 هزار واحدی که به نوعی مرز مقاومت بازار به شمار می آید وارد فاز فرسایشی شده و سهامداران را کلافه کرده است. فعالان بازار و سهامداران حقیقی دیگر امید چندانی به حمایت های وعده داده شده توسط مسئولان – تخصیص یک درصد از منابع صندوق ملی به تقویت بازار سرمایه، خرید حقوقی ها ، عرضه های اولیه بزرگ مقیاس با قیمت مناسب و … – ندارند و در انتظار پایان فرآیند اصلاح بازار هستند حتی اگر این اصلاح به قیمت کف شکنی شاخص و از دست رفتن کانال های دیگر باشد.

بنا به اعلام فرارو، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 6 مهرماه با ریزش ۴۳ هزار و ۳۸۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۷۲ هزار و ۱۴۷ واحد رسید.

فارس، فولاد، فملی، وغدیر، کگل، شبندر و شتران؛ بزرگان منفی ساز بازار

در این روز شاخص کل بورس تهران ۲.۷ درصد کاهش داشت و شاخص هم‌وزن بازار سرمایه نیز با ۱.۱۵ درصد کاهش روبرو شد. کاهش بیش از 2 درصدی شاخص کل نشان می‌دهد شرکت‌های بزرگ امروز وضعیت بدتری نسبت به نماد‌های کوچک داشتند.

راز آسمان پایتخت

بخش عمده ریزش شاخص بورس امروز بر عهده نماد‌های فارس، فولاد، فملی، وغدیر، کگل، شبندر و شتران بود. همچنان امروز نماد‌های وبملت، خودرو، فولاد، شپنا، فملی، پترول و خساپا بیشترین توجهات را به خود حلب کردند و در صدر فهرست پربیننده‌ترین نماد‌ها قرار داشتند.

فرارو گزارش کرده است که بررسی نقشه سراسر قرمزرنگ بازار نشان می‌دهد امروز هیچ گروهی نتوانسته از کاهش قیمت سهام جان سالم به در ببرد. حتی گروه محصولات شیمیایی که به سبز بودن در بازار قرمز معروف است، امروز هم‌رنگ بقیه گروه‌ها شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز